أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۱۶۳۹۶
زمان انتشار: ۱۷:۱۶     ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
براساس دومین دوره ارزیابی پایگاه‌های خبری توسط معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، اسامی و رتبه پایگاه‌های خبری عمومی و تخصصی کشور اعلام شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم ،دومین دوره ارزیابی پایگاه‌های خبری بر اساس فرمهای خوداظهاری و نظر کارشناسی کمیته هفت نفره رتبه‌بندی متشکل از اساتید ارتباطات و نمایندگان منتخب مدیران مسئول پایگاه‌های خبری اعلام شد.

فرم خوداظهاری رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری در نیمه اول سال ٩٤، پس از شش جلسه بررسی به تصویب مدیران مسئول پایگاههای خبری رسید؛ بر اساس شیوه‌نامه و شاخصهای رتبه‌بندی، پایگاههای خبری به صورت داوطلبانه اقدام به ارسال فرم خوداظهاری به کمیته رتبه‌بندی کردند.

شاخصهای خوداظهاری براساس عملکرد پایگاه‌های خبری در پائیز سال 95 مورد ارزیابی قرار گرفت.

خوداظهاری حدود 200 پایگاه خبری که فرم مستندات رتبه‌بندی را براساس شیوه‌نامه اعلامی ارسال کرده بودند، در مرحله اول بررسی و ارزیابی شد که از این تعداد 27 پایگاه خبری به دلیل رعایت نکردن ماده 18 قانون مطبوعات از روند بررسی خارج شدند. این اقدام براساس شیوه‌نامه اعلامی انجام شده است.

کمیته رتبه‌بندی پس از ارزیابی و راستی‌آزمایی خوداظهاریها نتایج اولیه را در قالب جدول امتیازات برای مدیران مسئول پایگاههای خبری که در طرح رتبه‌بندی شرکت کرده بودند، ارسال کرد.

پس از ارسال نتایج اولیه رتبه‌بندی پایگاههای خبری برای مدیران مسؤل ٤٨ پایگاه خبری به نتایج اولیه رتبه‌بندی اعتراض داشتند و مستندات خود را تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه ١٨ اسفند به دبیرخانه ارسال کردند.

از ٤٨ اعتراض ارسالی ٣٦ پرونده براساس مستندات ارسالی بازبینی و بررسی شد و مدیران مسؤل ١٢ پایگاه خبری نیز در زمان مقرر شده در جلسه بررسی اعتراض حضور یافتند و مستندات خود را به اطلاع اعضای کمیته رتبه‌بندی رساندند.

دوره بعدی رتبه‌بندی پایگاههای خبری پس از اصلاحات لازم شاخصها و در صورت تأیید مدیران مسؤل در پائیز 96 اجرا خواهد شد.

کمیته رتبه‌بندی پایگاههای خبری از ترکیب دو استاد ارتباطات به انتخاب مجمع رؤسای دانشکده‌ها و گروه‌های ارتباطات دانشگاه‌های تهران، دو مدیرمسؤل پایگاه‌های خبری عمومی و یک مدیر مسؤل پایگاه خبری تخصصی و یک سردبیر پایگاه خبری تشکیل شده که همگی به انتخاب مدیران مسؤل خبرگزاریها و مدیرکل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی است.

در این دوره به ترتیب حمید ضیائی‌پرور و رها خرازی آذر، محمد صادق عرب لو(تابناک)، مسعود فاتح(سیتنا)، محمد نوین(فرارو)، حبیب عباسی(شفقنا) و حسن محرابی اعضای این کمیته بوده‌اند.

به گزارش تسنیم، لیست اسامی پایگاه‌های خبری رتبه‌بندی شده در بخش عمومی در این لینک و پایگاه‌های خبری دارای رتبه در بخش تخصصی نیز در این لینک موجود است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها