يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۵۴۸۴
زمان انتشار: ۱۵:۲۸     ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
تصویر منتشر شده از ضرب‌وشتم گردشگران ایرانی در مرز گوربولاغ ترکیه تنها به‌دلیل خروج یک ایرانی از صف ویزا موجب شد تا فشار وزارت خارجه ایران به مقامات ترکیه به اندازه‌ای شود که آنها با عذرخواهی از این بدرفتاری نسبت به ایرانی‌ها اعلام کنند که مأمور خاطی ترکیه در این مرز از کار برکنار شده است. با این حال بدرفتاری با ایرانی‌ها در مرزهای ترکیه تنها محدود به این برخورد نبوده است.
به گزارش پایگاه 598، مرتضي رحماني‌موحد، معاون گردشگري سازمان ميراث‌فرهنگي، ديروز در گفت‌وگو با ايسنا اعلام كرد كه برخورد نامناسب مرزبانان تركيه با ايراني‌ها تنها محدود به ضرب و شتم گردشگران نيست و گزارش‌هاي سنگين‌تري از برخورد نامناسب آنها با گردشگران ايراني در گوربولاغ اعلام شده است.

مرتضي رحماني‌موحد با اشاره به حجم سفرهاي زميني اتباع ايراني به كشورهاي عراق، جمهوري آذربايجان، ارمنستان و تركيه و لزوم توجه و تمركز بر شرايط مرزهاي زميني مشترك با اين كشورها افزود: به كشورهاي همسايه يادآور شده‌ايم كه امنيت و احترام به گردشگران ايراني شرط توسعه روابط دوسويه گردشگري است.

او تأكيد كرد: آنها بايد بدانند براي جذب گردشگر پايدار از ايران بايد احترام به گردشگران ايراني در مرزها رعايت شود. مرتضي رحماني‌موحد همچنين با اشاره به اصلاحاتي كه در داخل كشور ارمنستان در برخورد با گردشگران ايراني صورت گرفته است، گفت: بخش‌هايي از جاده‌هاي مرزي بهسازي و در مراكز پذيرايي نيز برند حلال مطرح شده و اين كشور خود را براي پذيرش مسافران بيشتر از ايران آماده مي‌كند.

وي افزود: جمهوري آذربايجان نيز ويزاي الكترونيك را در مرز راه‌اندازي كرده و هرچند هنوز لغو رواديد از سوي اين كشور كامل اجرا نمي‌شود اما تسهيلاتي براي ويزاي آذربايجان فراهم شده است. به گفته رحماني‌موحد، گزارش‌هايي از بدرفتاري‌هاي مرزي در تركيه با ايراني‌ها وجود دارد كه شامل بي‌ادبي و بي‌احترامي به مسافران و رانندگان ايراني مي‌شود.وي گفت: براي ما راننده و گردشگر فرقي نمي‌كند چون طبق تعاريف بين‌المللي هر شخصي كه به كشور ديگري وارد مي‌شود، حكم گردشگر را دارد.

او درباره بدرفتاري مرزبانان تركيه‌اي با گردشگران ايراني گفت: چنين اتفاقاتي در مرز نبايد رخ دهد و ما در چنين شرايطي نمي‌توانيم اجازه دهيم جريان عادي گردشگري ادامه پيدا كند. ايران نيز به ترك‌ها و سفيرشان در ايران، از طريق وزارت خارجه، اين برخوردها را گزارش كرده و مراتب اعتراض رسمي ايران اعلام شده است.مرتضي رحماني‌موحد از ايراني‌ها خواست به‌دليل وجود ناامني در تركيه از سفر به آن كشور خودداري كنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
یه ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۴ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
۰
۱
باید اینجوری تحقیرتون کنن تا بفهمین؟؟؟؟؟؟؟؟
اینقدر سنگ ترکیه رو به سینه زدین که این شد، بد بخت های ترکیه ندیده
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها