أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۱۵۱۴۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۳     ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
اکثر بازارهای کشور، در آستانه عید نوروز کم و بیش شاهد افزایش قیمت هستند و در این میان بازار فروش بلیت هواپیما نیز از این قاعده مستثنی نیست.
به گزارش پایگاه 598، بررسي‌هاي ميداني حاكي از اين است كه قيمت بليت هواپيما براي مسيرهاي پرتردد در ايام پيك سفر نوروز نسبت به روزهاي عادي تا حوالي 300درصد نيز رشد داشته است. اين افزايش نرخ در حوزه حمل‌ونقل در حالي اتفاق مي‌افتد كه به گفته سيدمحمود نوابي، رئيس سازمان حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان، در نوروز۹۶ بهاي بليت اتوبوس‌ها و قطارها افزايش نمي‌يابد و درباره بهاي بليت هواپيما در مسيرهاي پرتردد نيز مانند ايام اربعين محاسبه مي‌شود.

به گزارش همشهری، چندي پيش احمدرضا عامري، رئيس اتحاديه تعاوني‌هاي مسافري كشور اعلام كرد كه برخلاف رويه هر سال، در ايام نوروز96 قيمت بليت ناوگان اتوبوسراني افزايش نمي‌يابد چراكه بازار كشش رشد قيمت را ندارد و برخي مسافران نيز توانايي پرداخت افزايش هزينه‌ها را ندارند. محمد رجبي، مديرعامل شركت حمل‌ونقل ريلي رجا نيز هفته گذشته از خالي بودن بخش قابل توجهي از ظرفيت واگن‌هاي اين شركت در طول ايام نوروز خبر داد.

به گفته رجبي از مجموع يك ميليون صندلي رفت و برگشت كه براي نوروز درنظر گرفته شده تا هفته گذشته فقط 230هزار صندلي فروخته شده است. در اين ميان اما بازار بليت هواپيما داغ است و جداي از جو سنگين گراني كه از سوي سايت‌هاي غيررسمي فروش بليت هواپيما ايجاد شده است، قيمت سامانه‌هاي معتبر و معروف فروش بليت هواپيما نيز از افزايش چند صددرصدي قيمت‌ها خبر مي‌دهند.

تيك‌آف قيمت‌ها روي باند آزادسازي

اوايل آذر94 بود كه خبر آزادسازي نرخ بليت هواپيما اعلام و نرخ بليت در 170مسير داخلي آزاد شد. گرچه پيش از آزادسازي بارها گفته شده بود كه آزادسازي به معني افزايش قيمت‌ها نيست اما در عمل آنچه در ايام پيك سفر اتفاق افتاد جهش قيمت بليت هواپيما بود تا جايي كه قيمت بليت يكطرفه تهران - مشهد در برخي ايام تا 500هزارتومان هم رسيد البته آزادسازي قيمت در ايام عادي سال موجب كاهش قيمت بليت شد. پس از آن مقرر شد در نوروز95 براي جلوگيري از افزايش خودسرانه قيمت‌ها، سقف مشخصي براي افزايش نرخ بليت‌هاي چارتر لحاظ شود با وجود اين در اين شرايط نيز بليت چارتر با بهايي بالاتر از 30درصد به‌دست مصرف‌كنندگان مي‌رسيد.

در آستانه فرارسيدن ايام نوروز، دست‌اندركاران صنعت هوايي در نشست مشتركي، مسائل مربوط به پروازهاي نوروز96 را مورد بحث و بررسي قرار دادند. مرتضي دهقان، معاون هوانوردي و امور بين‌الملل سازمان هواپيمايي كشوري در اين نشست، نظارت بر سايت‌هاي فروش بليت توسط شركت‌هاي هواپيمايي را خواستار شد و تأكيد كرد: ايرلاين‌ها گزارش برخي سايت‌هاي غير‌قانوني كه به‌نام شركت‌هاي هواپيمايي بليت عرضه مي‌كنند را به سازمان هواپيمايي ارائه كنند تا نسبت به تخلف‌شان توسط پليس فتا اقدام شود.

در بخش ديگري از اين نشست مشترك، مقصود اسعدي ساماني، دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي از شركت‌هاي هواپيمايي خواست‌ سايت‌هاي فروش بليت را رصد كنند و مراقب شركت‌هاي ارائه‌دهنده پروازهاي چارتري باشند، زيرا در برخي موارد بالا بودن نرخ‌هاي عرضه شده در بازار مشاهده مي‌شود. اسعدي ساماني همچنين افزود: دستورالعمل‌ حقوق مسافر و حقوق متقابل خدمت دهندگان و سرويس‌گيرندگان بخش هوايي اصلاح خواهد شد تا شركت‌هاي هواپيمايي بتوانند با طيب خاطر حقوق مسافران را اعمال كنند و از ضوابطي كه مسافران در قبال شركت‌ها دارند، بهره‌مند شوند.
http://images.hamshahrionline.ir//images/2017/3/17-3-3-202058Untitled-6.jpg

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها