يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۵۱۳۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۴     ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص تعیین حقوق ۲۴ میلیون تومانی مدیران دولتی گفت: این خارج از عدالت است که یک کارگر با حقوق ۸۱۲هزار تومان زندگی کند و یک مدیر با ۳۰برابر آن؟
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نسیم آنلاین، هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص حداکثر حقوق مدیران دولتی گفت: در جریان بررسی ماده 38 لایحه برنامه ششم توسعه که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود، سقف حقوق‌ها و دریافتی مدیران 24 میلیون تومان در نظر گرفته شد در حالی که بر اساس مصوبه پیشین مجلس حداکثر حقوق  مدیران 12میلیون و600 هزار تومان بوده است.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران بیان کرد:  جمعیت بیش از 60 درصدی کارگران حقوق حداقل بگیر هستند. یکی از ایراد ها در حوزه دستمزد این است که برای کارگران همیشه حداقل قانونی تعیین می شود اما برای مدیران حداکثر حقوق تعیین می شود . در حوزه کارگری و روابط کار یک کارگر با مهندسی عمران در یک کارگاه ساختمانی شاید حقوقش بیشتر از حداقل قانون کار باشد که این موضوع طبیعی است اما هنگام پرداخت سنوات، بر مبنای 812 هزار تومان برای اوسنوات تعیین می کنند.

ابوی با بیان اینکه  اگر قرار باشد تمام افراد جامعه مدیر باشند که هندسه زندگی بهم می ریزد گفت: جامعه به کارگر هم نیاز دارد، اما عدالت باید مورد توجه باشد. تبعیض همواره بین کارگران و سایر بخش ها بوده است.

 وی با بیان اینکه هزینه زندگی برای یک مدیر با کارگر یکسان است گفت: چگونه است که یک مدیر باید 30برابر حقوق یک کارگر دریافت کند؟! مگر هزینه زندگی کارگران کمتر است؟شرایط زندگی تا حدی برای کارگران دشوار است که حقوق آنها به حداقل های زندگی هم نمی رسد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفت: توافق کمیته مزد96 بر هزینه2میلیون و 480هزار تومانی سبد معیشت کارگران بر اساس حداقل های زندگی است. اگر شرایط برای زندگی یک کارگر با این هزینه مهیا است بنابراین یک مدیر هم می تواند با این حقوق زندگی کند. چگونه است که حقوق یک کارگر باید 812 هزار تومان و حقوق یک مدیر 30برابر آن باشد؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها