أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۱۴۶۰۱
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
رئیس‌جمهور با ابزار تاسف از ایجاد برخی آلودگی‌های صوتی در خیابان‌ها، گفت: بعضی‌ها گاز ماشینشان به بوق وصل است و مدام بوق می‌زنند؛ اینها در جسم روح روان آدم تاثیر می‌گذارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در نخستین مجمع ملی سلامت، گفت:‌ سلامت وزاری درمان، مهمتر و مقدم بر درمان است و سلامت به ارگان، جایگاه خاص و قشر خاص تعلق ندارد.
 
وی با تاکید بر لزوم توجه به امر سلامت، گفت: سلامت اول از مسکن و هوا شروع می‌شود، ما مسکن می‌خواهیم نه منزل. یکی از مشکلات ما این است که مسکن کم داریم اما منزل زیاد است. مسکن یعنی محل آرامش. یعنی بیرون هر مشکلی که داری اما وقتی قدم به قدم که به خانه نزدیک‌تری می‌شوی قلب آرام‌تر شود. اگر بانوان ما در خیابان راه می‌روند خدایی نکرده آزار کلامی ببیند که البته در ایران اینطور نیست، به هرحال آدم های لاابالی هستند و ممکن است این حرف‌ها و آزارها بر ذهن او تاثیر بگذارد، بنابراین سلامت از اینجاها شروع می‌شود.
 
رئیس‌جمهور با ابزار تاسف از ایجاد برخی آلودگی‌های صوتی در خیابان‌ها ادامه داد: بعضی‌ها گاز ماشینشان به بوق وصل است و مدام بوق می‌زنند؛ اینها در جسم روح روان آدم تاثیر می‌گذارد.
 
روحانی با بیان این مطلب که وقتی از تعامل با جهان حرف می‌زنیم بعضی‌ها بدشان می‌آید، اظهار داشت:  بعضی‌ها نمیدانم چرا روی تعامل حساسیت دارند، بعضی‌ها هم از تقابل خوششان می‌آید، نمی‌دانم چه آورده، البته برایشان نان آورده است. وقتی تعامل با جهان نباشد دچار تحریم هستیم ناچار از دود و سم غیراستاندار استفاده می‌کنیم، این خوب نیست.
 
وی اضافه کرد: عده‌ای از کشورها ساخته شدند برای تحریمی‌ها. در دنیا تحریم نباشد آنها هم دکان‌شان برچیده می‌شود. وقتی کشاورزی ما نمی‌تواند در چارچوب سلامت حرکت کند از اینجا شروع می‌شود، از میوه و سبزیجاتی که به دست ما میرسد شروع می‌شود.
 
رئیس‌جمهور تصریح کرد: بعضی‌ها فکر می‌کنند هرچه دروزاه کشور قفل‌هایش بیشتر باشد امنیت و سلامت بیشتر شود، اما اینچنین نیست، ملت بزرگ و رشید داریم. از استاد دانشگاه هم باید نگران باشیم که می‌خواهد برای مطالعه به خارج برود؟ از استادی هم که می‌خواهد به ایران بیاید هم باید نگران باشیم.؟ بعضی‌ها از صبح تا شب ذهنشان آشفته و نگران است،  نگرانی هم تولید می‌کنند واساتید و بزرگان ما در رفت و آمد باید باشند و تحقیقات و علم را بالا ببرند.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۸ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
۰
۰
سخنرانی های شما آلودگی صوتی اش که بیشتر است.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۸ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
۰
۰
نمی دونم چرا روحانی اقد شکاکه
به همه شک داره
بعضی ها کی هستند که ما نمی دونیم فقط خودش میدونه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها