أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۱۴۵۱۷
زمان انتشار: ۲۰:۵۹     ۰۷ اسفند ۱۳۹۵
انتظار داشتیم دولت و مجلس مدعی فقر زدایی، از ۱۳ میلیون کارگر حمایت کنند
عضو شورای عالی کار با بیان اینکه این مصوبه امروز مجلس تبعیض آشکار بین کارگران و کارمندان است گفت:برای چنین مجلسی متأسف هستم. انتظار می رفت در شرایطی که کارگران زیر خط فقر هستند مجلس و دولت حمایتی داشته باشد ولی کارگران را غریبه فرض کردند.

به گزارش پایگاه 598، علی خدایی، عضو شورای عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره مصوبه امروز مجلس مبنی بر تصویب معافیت مالیاتی حقوق کارمندان زیر 2 میلیون تومان و کارگران زیر 1.5 میلیون تومان گفت: برای این مجلس متأسف هستم، با این مصوبه کارگران را از کارمندان جدا کردند، کارگران غیر خودی و غریبه هستند، کارمندان را خودی و همسو با خود می دانند.

عضو شورای عالی کار با بیان اینکه کارگران زیر خط فقر زندگی می کنند گفت: در حالی که تعداد زیادی از کارگران حقوقشان از خیلی از کامندان دولت کمتر است، انتظار حمایت از مجلس و دولت را دارند اما متأسفانه با بی مهری مواجه شدند.

خدایی تأکید کرد:این مصوبه تبعیض آشکار بین کارگران و کارمندان است. قدرت خرید حقوق بگیران نسبت به اویل دهه 80 بین 65 تا 70 درصد کاهش یافته است، همین موضوع به رکود دامن می زند. انتظار داشتیم دولت و مجلس مدعی فقر زدایی، از 13 میلیون کارگر حمایت کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۱ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
۰
۰
بنده شاغل يكي از ادارات دولتي هستم كه در كنار كارمندان رسمي تعدادي نيز بصورت قراردادي و قانون كاري مشغول كار هستند بمراتب وضع كساني كه داراي قانون كار هستند و بيمه تأمين اجتماعي هستند از ما رسمي‌ها كه در بخش دولتي هستيم بهتر است از لحاظ حقوق و مزايا اگر بيشتر از ما نگيرند كمتر نمي‌گيرند در ثاني بهنگام بازنشستگي يك كارمند رسمي دولت با 30 سال سابقه خدمت و مدرك ليسانس زير 2 ميليون تومان حقوق مي‌گيرد در صورتي كه كاركنان قراردادي تأمين اجتماعي با همين سابقه و تحصيلات بالاي 3 و نيم ميليون تومان حقوق مي‌گيرند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها