يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۴۴۹۵
زمان انتشار: ۱۴:۵۸     ۰۷ اسفند ۱۳۹۵
یک بازاریاب محتوا قادر است چشم اندازی شفاف در خصوص تولید محتوای غنی تدوین کند و با توجه به موضوع کسب و کار، محتوای مرتبط تولید و ویرایش نماید. ضمن آنکه به گسترش ارتباطات با مخاطبان سازمان پرداخته و همواره نظرات آنها را در تولید محتوا لحاظ کند. او فردی به روز است و با توجه به وقایع روزمره به محتوای خود جهت‌دهی می کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، بنیان‌گذاران و مدیران گوگل شعاری درخور توجه دارند، از نظر آنها محتوا در دنیای امروز و پرهیاهوی رسانه‌ها پادشاهی می‌کند. (Content Is King) بازاریابی با استفاده از محتوا و یا بازاریابی محتوایی (content marketing)، از جمله ابزارهای روزآمد و کارآمد برای برقراری ارتباطات بهینه و ارزش‌آفرین با مشتریان و مخاطبان سازمان است.

بازاریابی از طریق محتوا، روشی سودمند برای برقراری ارتباط با مخاطبان و تکنیکی برای تولید و نشر محتوای ارزشمند به منظور جلب نظر مخاطبان می‌باشد. لذا یک پایگاه هوشمند متشکل از محتوای مناسب، قادر است با ایجاد و ارائه‌ی محتوای غنی ،ضمن برقراری ارتباطی موثر با اهالی صنعت، برای مخاطب تولید ارزش نماید. لذا بازاریابی بوسیله‌ی محتوا، بسترساز فروش محصولات یا خدمات و هنر برقراری ارتباط با مشتریان، آن هم بدون فروش محصول است و ابزاری توانمند برای مخاطب سازی (lead generation) به شمار می‌رود. پراکتر اندگمبل و کوکاکولا از جمله برندهای معظمی هستند که بازاریابی محتوایی را در چشم انداز و استراتژیهای خود گنجانده‌اند و به آن اهتمام بسیاری دارند. آموزش، ارتقا و ترویج فروش ،تعامل بهینه با مخاطبان و مشتریان، افزایش ترافیک سایت، تولید ارزش برای مخاطبان ،ایجاد جو تعامل و یادگیری دو جانبه، و نوآوری و بازسازی اهداف با توجه به بازخورد مخاطبان از جمله آرمان‌های بازاریابی محتوایی است. گفته می‌شود که چیزی بیش از 80 درصد از شرکت‌های بزرگ و حرفه‌ای تلاش دارند که بازاریابان محتوا (Content Marketer) را به استخدام خود درآورند .

یک بازاریاب محتوا قادر است چشم اندازی شفاف در خصوص تولید محتوای غنی تدوین کند و با توجه به موضوع کسب و کار، محتوای مرتبط تولید و ویرایش نماید. ضمن آنکه به گسترش ارتباطات با مخاطبان سازمان پرداخته و همواره نظرات آنها را در تولید محتوا لحاظ کند. او فردی به روز است و با توجه به وقایع روزمره به محتوای خود جهت‌دهی می کند.

فرهنگ خلق محتوا از جمله میانبرهای دست‌یابی به توفیق در دنیای کسب و کار است . چنانچه در صدد آموختن راهکارهایی برای ایجاد چنین فرهنگی در سازمان خود هستید، توصیه می‌شود این یادداشت را بخوانید.

1- از تمام منابع موجود بهره بگیرید
نخستین سوالی که شرکت‌ها مطرح می‌کنند، این است " که قرار است این حجم محتوا ازکجا تامین شود؟" احتمالا دست اندرکاران این قبیل سازمانها به داشته‌های خود واقف نیستند و به قول معروف گنج دارند و درگنجیه به دنبال آن هستند.

در گذشته‌های دور و زمانی که سرخپوستان بومی آمریکا به جهت تامین غذای خود ،بوفالوها را شکار میکردند، هیچ چیز را به هدر نمیدادند و از تمام اجزای بدن حیوان برای تولید لباس ، ایجاد سرپناه و حتی ساخت سلاح بهره میبردند.

در واقع، در یک سازمان نیز می بایست کلیه چشمه‌های دانشی و ذخایر اطلاعاتی موجود را شناسایی و به کار ببندیم تا از اتلاف منابع جلوگیری شود.

از جمله منابع متداول سازمانها برای تولید محتوا و نیز شیوه‌های مختلف تولید و نشر محتوا عبارت است از:

سخنرانی و سمینارها
جلسات ارائه و پرزنت محصولات و خدمات به مشتریان
جلسات معمول با مشتریان و دیگر میهمانان
سرویس خبرنامه
مشتریان بازاریابی
نشریات داخلی و بولتن‌ها
بلاگ‌ها و روزنوشته‌ها
اقدامات روابط عمومی
کارکنان و ...

بنابراین سعی کنید تا جایی که میتوانید از منابع موجود خود بهره کامل ببرید و با ایجاد فرهنگ تسهیم و توزیع دانش و ایجاد سازمان یادگیرند، یه ارتقای فرهنگ خلق محتوای ارزشمند کمک کنید.

2- کار را با داوطلبان مشتاق آغاز کنید
شروع اقدمات ابتکاری نظیر ایجاد محتوای ارزشمند و غنی میتواند به منزله‌ی یک جنبش حیات‌بخش برای سازمان باشد و کل سازمان رابه تکاپو بیندازد. به ویژه آنکه داوطبان مشتاق میتوانند راه میانبری برای آغاز مسیر موفقیت باشند. در واقع یافتن افرادی که صرفا در نوشتن مهارت دارند و یا در بازاریابی خبره هستند، نمی‌تواند کمک خاصی به ایجاد یک فرهنگ مستمر تغییر و تولید محتوا کند، بلکه رمز و راز موفقیت در بکار گرفتن اشتیاق نهفته است . لذا درگام نخست تلاش کنید تا افرادی را بیابید که نسبت به تولید محتوا متعهد و مشتاق باشند . نمونه‌های فراوانی از شرکتهای معتبر وجود دارد که کار خود را تنها با تعداد انگشت شماری داوطلب مشتاق برای تولید محتوا آغاز نموده اند ، اما در مدتی کوتاه و با اتخاذ تمهیداتی توانسته اند این تعداد را به صدها نفر افزایش دهند

3- کارشناس تولید محتوا استخدام کنید
تولید محتوا وظیفه‌ای دشوار و زمان‌بر است و نمی توان آن را به افراد پرمشغله سازمان که خود با وظایف بسیاری مواجه هستند واگذار کرد. بهتر است در این راستا نسبت به جذب یک ویراستار و کارشناس متعهد و علاقمند بصورت نیمه وقت اقدام نمایید تا نسبت به ساماندهی و تولید مطالب به سازمان کمک کند. وظایف سردبیر تولید  محتوا به شرح زیر است:

تدوین برنامه‌ی تولید محتوا و نظارت بر حُسن انجام آن

دریافت نظرات کارکنان و مدیران سازمان و لحاظ کردن این نظرات در امر تولید

ویرایش محتوای تولید شده توسط داوطلبان و تطبیق آن با چشم انداز و هم‌چنین نظارت بر تناسب مطالب

راهنمایی و هدایت مشورت‌گونه‌ی بلاگ نویسان و دیگر کارشناسان و داوطلبان تولید محتوا درجهت بهبود عملکرد

حصول اطمینان از پاسخگویی به نظرات و تعامل مناسب با نظرات و پرسشهای ارسالی از سوی کاربران وخوانندگان

در مدت کوتاهی و با افزایش حجم محتوای تولیدی و غنی‌تر شدن مطالب، میتوانید نسبت به جذب کارشناسان تمام وقت اقدام کنید و از تجربه ی آنها در جهت ارتقای عملکرد مالی و غیرمالی سازمان از جمله افزایش برند-آگاهی بهره ببرید. در واقع امروزه تاکید بسیاری از سازمانهای بزرگ از انتشار انبوه آگهی به سمت تولید محتوای سفارشی و ارزشمند برای مخاطب معطوف شده است.

4- سازگاری محتوا با هویت برند و طرح کسب و کار
سعی کنید تا کلیه تلاش‌هایتان در راستای تولید محتوا وبازاریابی بوسیله محتوا، با برند و طرح کسب و کارتان همخوان باشد. بنابراین  تلاش کنید تا متناسب با اهداف تجاری خود به تولید محتوا بپردازید تا آسیبی به تصویر برندتان نرسد.

5- برنامه های تشویقی اجرا کنید
نظام پاداش، وابسته به شایستگی‌های افراد است و براساس میزان خلاقیت و خدمات آنها و نیز همسویی این اقدامات با چشم‌انداز سازمان، طراحی و اجرا میشود . پاداش‌ها میتوانند درونی یا بیرونی باشند و عوامل متعددی از جمله  ایجاد احساس شایستگی  در  انجام کار، احساس اختیار  و استقلال،  خشنودی، ترفیع شغلی ،تحسین کلامی، ایجاد فضای کاری مساعد و پاداش‌های مالی و مزایای مختلف را دربرگیرند.

تیم تولید محتوای خود را با استقرار یک نظام مدون پاداش جذاب کنید تا دیگر کارمندان نیز انگیزه لازم برای تولید محتوا را بیابند.


منبع: ویکی نیکی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها