يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۴۳۰۴
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۰۵ اسفند ۱۳۹۵
در پی کشف جدید ناسا؛
ناسا در کنفرانس خبری خود از کشف ٧ سیاره مشابه زمین خبر داد. سه مورد از این ٧ سیاره شرایط بسیار مساعدی برای حیات دارند.
به گزارش پایگاه 598، مهر به نقل از ناسا، سیاره های کشف شده به دور ستاره کوتوله ای به نام Trappist-1 می چرخند. همچنین تخمین زده می شود در سطح همه آنها آب وجود داشته باشد.

سه مورد از سیاره های کشف شده شرایط بسیار مساعدی برای حیات دارند. به طوریکه دانشمندان معتقدند این سه سیاره حاوی اقیانوس هایی از آب هستند و حیات از قبل در آنها تشکیل شده است.

همچنین سیاره های کشف شده مانند زمین ترکیبی صخره ای دارند و ابعادشان نیز شبیه کره خاکی ماست. دمای سطح ٦ مورد از سیاره های کشف شده نیز صفر تا١٠٠ درجه سانتیگراد تخمین زده می شود.

 تا به حال هیچ منظومه ای کشف نشده بود که این تعداد سیاره مشابه زمین (از لحاظ اندازه و شرایط) داشته باشد. دانشمندان ناسا ادعا می کنند طی بازه ای ١٠ ساله وجود حیات یا نبود آن را در هر یک از سیارات مشخص می کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها