يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۴۲۰۴
زمان انتشار: ۰۹:۰۲     ۰۵ اسفند ۱۳۹۵
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید اطمینان دارد دولت آمریکا توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را لغو نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، یوکیا آمانو،‌مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید اطمینان دارد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را لغو نخواهد کرد. 

آقای آمانو که با فایننشال‌تایمز گفت‌وگو می‌کرد گفت که این توافق هسته‌ای ماندگارتر از آن چیزی است که انتظار می‌رود.

وی گفت: «این توافق، تا زمانی که اجرا شود، محکم‌تر از آن چیزی است که بسیاری تصور می‌کنند. پیدا کردن راه حلی دیگر (به جای برجام) به غایت دشوار خواهد بود.»

مدیر کل آژانس در بخش دیگری از اظهاراتش با تأکید دوباره بر پایبندی ایران به مفاد برجام تصریح کرد که نمایندگان جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا نیز آگاهی روزافزونی از مزایای این توافق هسته‌ای کسب کرده‌اند.

آقای آمانو که مسئولیت راستی‌آزمایی از برجام را بر عهده دارد همچنین خاطرنشان کرد: «من ادعا نمی‌کنم که نظام راستی‌آزمایی بی‌نقص است، اما این بهترین چیزی است که ما می‌توانیم در شرایط فعلی داشته باشیم.»

مدیر کل آژانس با بیان اینکه برجام «توافقی دوجانبه نیست» گفت که واشنگتن قصد ابطال آن را ندارد.

آمانو در عین حال گفت که تنش‌های ایجاد شده به وسیله مواردی که در توافق هسته‌ای گنجانده نشده‌اند - مانند برنامه موشکی ایران - می‌تواند اعتمادهای طرفین را تضعیف کند. 

مدیر کل آژانس بین‌المللی تصریح کرد که عدم انتخاب حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در انتخابات ماه می از دیگر عواملی است که می‌تواند در اجرای برجام ابهام ایجاد کند. 

آمانو در پاسخ به سوالی درباره آزمایش موشکی ایران گفت: «هر چیزی که بتواند بر وضعیت (فعلی) تأثیر بگذارد،مشکل‌ساز است. یک مشکل فنی کوچک درباره اجرای برجام می‌تواند به یک موضوع سیاسی بزرگ بدل شود. اعتماد بسیار اندک است.»

او با بیان اینکه آقای روحانی به توافق هسته‌ای «بسیار متعهد» است گفت «اگر او (در انتخابات) شکست بخورد، وضع دیگری رقم می‌خورد.»

 وی در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد در حالی که جمهوری‌خواهان در کنگره « با توافق هسته‌ای بسیار مخالف هستند» آنها اکنون از منظر راستی‌آزمایی درک بهتری از این توافق دارند.

آمانو اضافه کرد که تهران تأکید کرده که از برجام تخطی نخواهد کرد.

«آنها می‌گویند که ایران اولین کشور ناقض توافق هسته‌ای نخواهد بود و تا کنون هم به این پایبند مانده‌اند.»


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۸ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۵
۰
۰
از نظر اینا لغو و نقض چه فرقی داره؟؟
آیا نقض برجام چیزی غیر لغو برجامه ؟؟
مگه یه ماه پیش نبود که برجام رو نقض کردن؟؟!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها