يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۴۰۲۰
زمان انتشار: ۱۵:۲۷     ۰۳ اسفند ۱۳۹۵
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تأکید کرد: مدل جبهه مردمی از وام دار شدن رئیس‌جمهور به حزب و جریان خاصی جلوگیری می‌کند چرا که احزاب و گروه‌ها به طور مستقیم در انتخاب رئیس‌جمهور نقش‌آفرینی نمی‌کنند.
به گزارش پایگاه 598، پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی  با اشاره به برگزاری نخستین مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: این مدل یک مدل نوین و بدیع دموکراتیزه شدن است که از پایین‌ترین سطح دامنه اجتماعی را دربر می‌گیرد.

سروری با بیان اینکه در این مدل امکان انتخاب گزینه از پایین به بالا وجود دارد و همه حوزه‌های موثر اجتماعی در این اقدام نقش‌آفرین هستند، افزود: با توجه به حضور اقشار و اصناف مردمی و احزاب این مدل باعث شده است که زمینه اعتماد و مشارکت مردمی در انتخاب گزینه فراهم باشد و در واقع همه در این کار مدخلیت دارند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تأکید کرد: این مدل از وام دار شدن رئیس‌جمهور به حزب و جریان خاصی جلوگیری می‌کند چرا که احزاب و گروه‌ها به طور مستقیم در انتخاب رئیس‌جمهور نقش‌آفرینی نمی‌کنند بلکه این مدل از پایین به بالا صورت می‌گیرد.

*رئیس‌جمهور برآمده از مدل «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» وامدار هیچ حزبی نیست

وی بر همین اساس افزود: بنابراین رئیس‌جمهور برآمده از این مدل وامدار هیچ فرد و گروهی نیست و در واقع از دل مردم جوشیده و احزاب صرفا پیشنهادات خود را ارائه می‌کنند.

سروری با بیان اینکه اقشار مردمی و احزاب در شکل‌گیری این مدل نقش‌آفرین بوده‌اند، یادآور شد: نقش اصلی در این فرایند را بدنه اجتماعی بر عهده داشته‌اند و آنها به صورت پله پله این فرایند را بالا می‌برند و به هیأت رئیسه 30 نفره می‌رسند و این گروه در آنجا تعیین تکلیف کرده و برای 5 تا 10 نفر رأی‌گیری می‌شود تا فرایند به قطعیت برسد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد:‌ اقدام جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گردهم آوردن نیروهای انقلاب یک گام رو به جلو و مبتنی بر یک مدل مردم‌سالار و مشارکت‌جو است.

وی با تأکید بر اینکه برای رسیدن به حد مطلوب باید این مسیر را طی کرد،‌گفت: اقدام و حرکت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در مجموع یک فرایند مشارکتی و ضد وامدار شدن رئیس‌جمهور آینده است.

*گزینه‌های جبهه تحول‌خواهان به جبهه مردمی معرفی می‌شود

سروری در بخش دوم گفت‌وگوی خود درباره برنامه‌ جبهه تحول‌خواهان و معرفی نامزد این جبهه به جبهه مردمی اظهار داشت: هر کدام از چهار گروه این جبهه تحول‌خواه به یک جمع‌بندی رسیدند که در اولین فرصت ارائه می‌شود. 

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: از این مجموعه چهارگانه یا به صورت تک گزینه و یا به صورت دو یا سه گزینه به جبهه مردمی معرفی خواهد شد و ما نیز گزینه‌های خود را آماده کرده‌ایم بنابراین هفته آینده نیز نشست چهارجانبه برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها