کد خبر: ۳۶۷۲۱۵
زمان انتشار: ۱۴:۵۳     ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب یک لایحه دولت، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را از شمول مقررات قانون تاسیس سازمان اسناد ملی ایران مستثنی کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی لایحه اصلاح ماده ۸ قانون تاسیس سازمان اسناد ملی ایران که از سوی وزارت دفاع به دولت و مجلس ارائه و در کمیسیون امنیت ملی بررسی شده است، در دستور کار نمایندگان قرار گرفت و کلیات و جزئیات آن به تصویب رسید.

بر اساس این مصوبه نیروهای مسلح از شمول مقررات قانون تاسیس سازمان اسناد ملی ایران در زمینه نگهداری اسناد نظامی مستثنی می‌شوند.

ماده واحده این لایحه به این شرح است:

ماده واحده ـ ماده ۸ قانون تاسیس سازمان اسناد ملی ایران مصوب ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۴۹ به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان‌های وابسته به آنان که ماهیت و ماموریت نظامی و امنیتی دارند، از شمول مقررات این قانون مستثنی هستند و ترتیب نگهداری، حفظ اسناد ملی و امحای اوراق زائد در سازمان‌های یاد شده، با اطلاع سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و با تشخیص هیات‌های صلاحیت‌داری است که به این منظور تشکیل می‌شود.

نحوه تشکیل هیات‌های مزبور و نحوه اجرای مفاد این ماده بر اساس آئین‌نامه‌ای است که ظرف سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح تهیه می‌شود و به تصویب فرماندهی کل قوا می‌رسد.

کلیات این لایحه با ۱۲۳ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر در صحن و جزئیات آن با ۱۱۱ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در صحن علنی بهارستان به تصویب رسید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها