أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۶۷۱۶۷
زمان انتشار: ۱۲:۱۱     ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با انتقاد از عدم حضور تشکلات کارگری در کمیته های دستمزد گفت: احتمال تعیین نرخ نهایی دستمزد در سه شنبه هفته آینده وجود دارد. دستمزد کارگران بدون حضور نمایندگان تشکل های کارگری دستوری تعیین می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، هادی ابوی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره تعیین دستمزد بدون حضور نمایندگان کارگران گفت: شرکای اجتماعی اصل قانون را  در تعیین مزد فراموش کردند. واقعیت معیشت مردم نباید فراموش شود.

 وی ادامه داد: در جلسه قبلی شورای عالی کار از نمایندگان غیر اعضای اصلی شورا به عنوان مشاور دولت دعوت به عمل آمده بود. با توجه به اینکه نمایندگان کارگران در جلسه حضور ندارند و دولت نماینده کارفرمایان است، امسال دستمزد به صورت دستوری از سوی دولت و نماینده کارفرما تعیین خواهد شد. فردا نیز جلسه شورای عالی کار بدون حضور نماینده کارگران در کمیته تخصصی مزد برگزار خواهد شد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با بیان اینکه احتمال تعیین شدن عدد و رقم دستمزد در سه شنبه هفته آینده وجود دارد افزود:حقوق و دستمزدی که کارگران با شرایط فعلی می گیرند یک هفته دوام نمی آورد و تنها صرف هزینه‌های خوراک، ایاب و ذهاب،‌ تحصیل و مسکن آنها می‌شود.کارگران ایرانی پایین‌ترین نرخ دستمزد را در جهان دارند.

 ابوی بیان کرد:کمیته بررسی و تعیین مزد در گذشته ایجاد شده بود و به صورت فعال در طول سال میزان دستمزد را بررسی کرد و مقرر بود نتایج آن در شورای عالی کار ملاک باشد. اما متأسفانه به راحتی زحمت‌های کارگران نادیده گرفته شد و دولت طبق خواسته خود دستمزد را تعیین خواهد کرد. شرکای اجتماعی زمانی به نتیجه می‌رسد که مسئولان در جلسه حاضر باشند. نمایندگان کارگران امسال دیگر بابت دستمزد در مقابل جامعه کارگری پاسخگو نیست چرا که نقشی در تعیین دستمزد نداشته است.

وی افزود: آخرین رقمی که به آن  در کمیته های دستمزد برای هزینه های سال آینده کارگران تعیین شد رقم 3 میلیون و 200 هزار تومان بود .با وجود آنکه کارفرمایان  حقیقت زندگی کارگران را می دانند و از هزینه‌های سنگین زندگی‌ آنها خبر دارند وقتی پای تصمیم گیری برای دستمزد به میان می آید خود را کنار می کشند.

ابوی گفت: پیشنهاد این است که شورای عالی کار برای ترمیم وضعیت دریافتی و حقوق و دستمزد نیروی کار در پرداخت بن کارگران آن هم به صورت غیرنقدی تصمیمات بهتری اتخاذ شود. اگر شرایط پرداخت بن کارگران به صورت غیرنقدی فراهم باشد دیگر نگرانی تزریق یکباره نقدینگی به بازار و دامن زدن به تورم هم وجود نخواهد داشت. علاوه بر این، پرداخت بن غیرنقدی می تواند به تقویت تولید و فروش محصولات داخلی منجر شود.

 ابوی با بیان اینکه کمک‌های غیر نقدی منجر به رنگین تر شدن سفره کارگران می‌شود گفت: منظور از بازگشت سیستم توزیع غیرنقدی بن کارگری به معنای توزیع کوپنی کالا نیست. منظور این است که دولت باید سهم خود را در حمایت از کارگران ایفا کندو ساز و کاری برای حمایت از معیشت نیروی کار داشته باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها