کد خبر: ۳۶۷۱۴۰
زمان انتشار: ۱۰:۲۷     ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
روزنامه گاردین در سرمقاله خود از مشکلات بزرگ ترکیه در سایه حکومت "استبدادی اردوغان" و سرکوب رسانه‌ها در این کشور سخن گفت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، روزنامه گاردین در شماره امروز خود تحت عنوان "اردوغان و برخورد استبدادی او با رسانه‌ها"، به بررسی اوضاع ترکیه در سایه حکومتداری رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور پرداخت.

در این مقاله آمده است: "ترکیه زیر سلطه مردی با خلق و خوی بد به سرمی‌برد".

این مقاله افزود: اردوغان با هر چالش یا انتقادی با میل به جنگ برخورد می‌کند اما امروز بیشتر از هر زمانی تمایل به انتقامجویی دارد.

روزنامه گاردین نوشت: آخرین قربانی خشم اردوغان، پرفروشترین روزنامه ترکیه یعنی روزنامه "زمان" بود که دولت با حکم قضایی به آن دست‌اندازی کرد.

این روزنامه افزود: تظاهرات کنندگان در خارج از ساختمان روزنامه تلاش کردند که مانع ورود پلیس شوند و نیروهای پلیس نیز از ماشین‌های آبپاش و گاز اشک‌آور استفاده کردند.

روزنامه گاردین تصریح کرد: برخورد با روزنامه زمان تنها نمونه از بدرفتاری با رسانه‌ها در ترکیه نیست زیرا روزنامه نگاران بدون استثنا تحت ارعاب و تهدید به اقدامات قانونی علیه آنها یا بازداشت قرار دارند.

به‌نوشته روزنامه گاردین، رسانه‌های دیداری و نوشتاری زیر فشار زیاد دولت هستند و دولت آنها را مجبور می‌کند که هر روزنامه‌نگار منتقد مسئولان دولتی را اخراج کنند.

این روزنامه افزود: تنها تصمیمی که اردوغان آن را محترم می‌شمارد یا آماده پایبندی به آن است، همان تصمیم خودش می‌باشد.

به‌نوشته روزنامه گاردین، مشکلات امروز اردوغان بزرگ است چرا که ترکیه پذیرای شمار زیادی پناهجو است و اقتصاد این کشور نیز مثل گذشته قوی نیست و این امر علاوه بر تضادهای سیاست خارجی ترکیه درقبال موضوع سرنگونی بشار اسد رئیس جمهور سوریه می‌باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها