أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۷۱۲۲
زمان انتشار: ۰۹:۴۸     ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
صبح امروز در جاکارتا آغاز شد؛
اجلاس فوق‌العاده سران سازمان همکاری اسلامی درباره مسئله فلسطین با شعار «اتحاد برای حل عادلانه» در جاکارتای اندونزی آغاز شد.
به گزارش پایگاه 598، اجلاس فوق‌العاده سران سازمان همکاری اسلامی درباره مسئله فلسطین و قدس شریف با شعار اتحاد برای حل عادلانه در جاکارتا با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز به کار کرد.

در این مراسم رئیس‌جمهور اندونزی رسما افتتاح اجلاس را اعلام کرد. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران نیز در این اجلاس حضور دارد.

در ابتدای این اجلاس وزیر خارجه مصر بعنوان نماینده رئیس جمهور مصر و رئیس فعلی سازمان همکاری اسلامی سخنرانی رئیس جمهور کشورش را برای اعضاء قرائت کرد. وی در این سخنرانی بر موضع مصر در زمینه حل مسئله فلسطین بعنوان مقدمه ضروری ایجاد صلح در خاورمیانه تاکید کرد.

وی با اعلام اینکه قدس در معرض هجوم اسرائیل است گفت: اهل قدس در خط مقدم مواجهه با یهودی سازی قدس و نیازمند کمک های کشورهای اسلامی برای توانائی ایستادگی در برابر سیاست های یهودی سازی هستند. وزیر خارجه مصر همچنین خواهان عمل مشترک اسلامی برای رفع محاصره غزه شد.

در ادامه این مراسم رئیس‌جمهور اندونزی بعنوان میزبان اجلاس در سخنان افتتاحیه خود سخنان «سوکارنو» نخستین رئیس جمهور اندونزی را یادآوری کرد که تا فلسطین آزادی خود را کسب نکرده است اندونزی در کنار ملت فلسطین و حامی آن خواهد بود.

وی افزود: اگر سازمان همکاری اسلامی به وظیفه خود در حمایت از ملت فلسطین عمل نکند فلسفه وجودی خود را از دست خواهد داد. رئیس جمهور اندونزی با تاکید بر راه حل دو دولت برای حل مسئله فلسطین تصریح کرد: اندونزی دفتر نمایندگی خود را در رام الله افتتاح خواهد کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها