أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۶۸۷۹
زمان انتشار: ۱۹:۰۹     ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
حج تمتع ۹۵ و چند سوال از مسئولان سیاست خارجی و حج و زیارت:
درحالیکه در یکسال گذشته روابط دو کشور بسیار وخیمتر شده و عربستان از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به منافع ایران و اهانت به ایران وانقلاب و مسلنانان چشم پوشی نکرده است و اخیرا بطور علنی از برقراری روابط با رژیم غاصب صهیونیستی سخن می گوید؟ آیا برای مسوولان سیاست خارجی و حج و زیارت امنیت ایرانیان مهم می باشد؟
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، شک نیست از جمله علل تشریع فریضه عبادی و سیاسی حج علاوه بر ابعاد فردی و خودسازی برمبنای توحید، نمایش وحدت و قدرت اسلام است.

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با رهنمودهای حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری ابعاد سیاسی حج از جمله برائت از مشرکین که از وجوه فراموش شده حج بود بار دیگر احیا شد و حج ابراهیمی جایگزین حج خمود و بی توجه به مسائل جهان اسلام شد.

روابط ایران و عربستان درسالهای پس از انقلاب اسلامی همواره شاهد فشارها و توطئه های متعدد از سوی سعودی‌ها بوده است. باتوجه جریان‌های اتفاق افتاده در یکساله اخیر در عمره و حج و با عنایت به تصمیم مسوولان حج و زیارت مبنی بر حضور زائران ایرانی در حج 95 سوالاتی در اذهان مردم و افکار عمومی ایجاد شده که از مسئولان سیاست خارجی و حج و زیارت انتظار است جهت روشن شدن اذهان پاسخگو باشند:

1- آیا حکام عربستان درمورد هتک حرمت دو نوجوان ایرانی در جده عذرخواهی کرده و یا خاطیان این ماجرا  را مجازات کرده اند؟

2- آیا سردمداران سعودی از سوء تدبیر خود که باعث شهادت چند هزار نفر از زائران مسلمان و حدود پانصد نفر از زائران ایرانی شد عذرخواهی کرده و یا عاملان آنرا مجازات کرده اند؟

3- اعزام 65000 زائر ایرانی به عربستان درحالیکه روابط سیاسی دو کشور قطع است و هیچ تضمینی برای عدم تکرار اینگونه فجایع وجود ندارد باعقل و شرع همخوانی دارد؟ آیا امنیت راه از شرایط وجوب حج نیست؟

4- تعیین سفارت یک کشور اروپایی غیرمسلمان برای انجام امور کنسولی حج چه توجیهی دارد؟

5- آیا مسوولان محترم سیاست خارجی و حج وزیارت میتوانند نسبت به عدم تکرار این فجایع اطمینان دهند؟ درحالیکه در یکسال گذشته روابط دو کشور بسیار وخیمتر شده و عربستان از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به منافع ایران و اهانت به ایران وانقلاب و مسلنانان چشم پوشی نکرده است و اخیرا بطور علنی از برقراری روابط با رژیم غاصب صهیونیستی سخن می گوید؟ آیا برای مسوولان سیاست خارجی و حج وزیارت جان و آّبروی ایرانیان ارزشی دارد؟

امیداست تصمیم گیرندگان ارشد نظام درخصوص این مسئله مهم و پیچیده و ذوابعاد نهایت دقت را بنمایند و از تصمیم گیری های عجولانه و سطحی و مبتنی بر منافع زودگذر جلوگیری نمایند و تصمیمی مطابق با مصالح عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی اتخاذ نمایند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها