أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۶۴۸۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۰     ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
شماره ۱۲ و ۱۳ نشریه «خط» با عنوان «امامِ حوزه» منتشر شد:
به همت خانه طلاب جوان شماره دوازده و سیزدهم نشریه «خط» با عنوان «امامِ حوزه» با آثار و گفتارهایی از اساتیدی چون محمود هاتف قوچانی، سید محمدمهدی میرباقری، یدالله یزدان پناه، محمدرضا عابدینی منتشر شد./ آیا جریان معنوی جدیدی بعد از انقلاب شروع شده است؟ در این پرونده سعی شده است فتح بابی بشود در دستیابی به جواب سوالات فوق.
به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، به همت خانه طلاب جوان شماره دوازده و سیزدهم نشریه «خط» با عنوان «امامِ حوزه» با آثار و گفتارهایی از اساتیدی چون محمود هاتف قوچانی، سید محمدمهدی میرباقری، یدالله یزدان پناه، محمدرضا عابدینی منتشر شد.

عناوین پرونده ها و مطالب این شماره عبارتند از:

1. فیض منتشر- معنویت امام

آیا معنویتی که امام بر اساس آن انقلاب را رقم زدند خصوصیت منحصر به فردی داشته است؟ آیا معنویت انقلابی با معنویت غیر انقلابی تفاوت دارد؟ شاخصه های معنویت انقلابی چیست؟ انقلاب چه  جایگاهی در سیر و سلوک افراد جامعه دارد؟ آیا همانطور که اسلام ناب و اسلام آمریکایی داریم، میتوانیم معنویت ناب و معنویت آمریکایی هم داشته باشیم؟ آیا جریان معنوی جدیدی بعد از انقلاب شروع شده است؟ در این پرونده سعی شده است فتح بابی بشود در دستیابی به جواب سوالات فوق.



2. تعرب بعد الهجره – عصر امام

تعرب بعد از هجرت یعنی انسان بعد از آنکه فهمید امامت در اسلام محوریت دارد، امام را رها کند. از گناهانى که به کبیره بودنش تصریح شده، تعرب بعد از هجرت است. چنانچه در اصول کافى در  باب کبائر، صحیحه ابن محبوب را نقل کرده که در نامه‌اش به حضرت موسى بن جعفر علیه السّلام از شمارۀ کبائر پرسید و آن حضرت ضمن جواب در شماره کبائر نوشتند «و التعرب بعد الهجرة» و نیز مى‌فرماید:"تعرب بعد از هجرت و شرک یکى است"آیا میتوان گفت با امام خمینی(ره) عصر جدیدی شروع شده است؟ و حرکت بدون توجه به این عصر، نوعی تعرب بعد الهجره است؟

3. خمینیِ خامنه ای- شخصیت و مکتب امام از منظر مقام معظم رهبری

با توجه به عظمت کار امام در دنیای اسلام و جامعۀ بین المللی نیاز به تبیین ابعاد وجودی این شخصیت عظیم همواره محسوس بوده است. کسی که بیش و پیش از همه به این امر اقدام کرده، مقام از منظری دیگر نگاه کلان و در میدان عمل ایشان، به جهت کسوت رهبری و همچنین سلوک عینی و عملیشان در مکتب امام خمینی(ره) میتوان ادعا کرد این نگاه، بهترین و دقیقترین برداشت در این خصوص است. این پرونده تلاشی است برای ترسیم و تبیین امام خمینی(ره) و مکتب ایشان بپردازد.

4. روایت روح الله – سیرۀ امام

این پرونده روایت برهه هایی از زندگی معمار کبیر انقلاب اسلامی است که ما را از نزدیک با مقاطع جذاب زندگی این شخصیت الهی و تاریخ ساز آشنا میسازد .

علاقه مندان برای تهیه این نشریه میتوانید با ارسال پیامک درخواست نشریه به سامانه پیامکی 30008777110114  و یا تماس با شماره02532603677 و همچنین مراجعه به مراکز فروش سراسر کشور که در سایت khat-mag.ir منتشر شده است اقدام نمایید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها