يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۶۶۳۲۸
زمان انتشار: ۰۸:۴۱     ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
تحلیل انتخابات ۷ اسفند در گفتگوی ۵۹۸ با قاضي زاده:
منتخب مردم مشهد گفت: در استانهايي كه نرخ بيكاري بالاتر و مشكلات اقتصادي سنگين تر است مردم به اصولگرايان راي داده و در مناطق مرفه تر و كلان شهر ها مردم به اصلاح طلبان گرايش داشته اند. اگر در كلان شهرها نيز آراي مردم تجزيه شود مناطق بالاشهر به اصلاح طلبان و پايين شهر به اصولگرايان تمايل نشان داده اند.
به گزارش سرويس سياسي پايگاه 598، اميرحسين قاضي زاده نماینده مردم مشهد در مجلس نهم و همچنین منتخب نخست مردم مشهد در انتخابات مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 در تحلیل نتایج انتخابات 7 اسفند و علت رأي آوردن اصلاح‌طلبان در تهران اظهار داشت: مدل گفتماني دولت براي انتخابات هفتم اسفند اين بود كه آيا در پسا برجام عنصر انقلاب اسلامي در جمهوري اسلامي حفظ شود يا خير؟ و دولت در تلاش براي به راي گذاري چنين موضوعي در آراء عمومی بود.



عضو ائتلاف اصولگرایان مشهد بیان نمود: در واقع راي مردم در این انتخابات بر اساس اميد و يا عدم اميد به دولت براي رفع مشكلات اقتصادي بود و به همين خاطر طبقات محروم به جريان مخالف دولت و طبقات مرفه و كساني كه اثرات ركودي كمتر بر زندگي آنها تاثير گذاشته است به طرفداران دولت راي دادند.

منتخب اول مردم مشهد در انتخابات مجلس دهم در خصوص موفقيت اصولگرايان در شهرستان ها و عدم موفقيت آنها در تهران بيان داشت: عمده امكانات در تهران قرار دارد و آثار اقتصادي ناشي از ركود در شهرستانهاي پيراموني نمود بيشتري دارد به همين خاطر در استانهايي كه نرخ بيكاري بالاتر و مشكلات اقتصادي سنگين تر است مردم به اصولگرايان راي داده و در مناطق مرفه تر و كلان شهر ها مردم به اصلاح طلبان گرايش داشته اند. اگر در همين كلان شهرها نيز آراي مردم تجزيه شود مناطق بالاشهر به اصلاح طلبان و مناطق پايين شهر به اصولگرايان تمايل نشان داده اند.

وي با بيان اينكه "برخلاف برخي تحليل ها بنده معتقدم انتخابات مجلس دهم سياسي نبوده" تصريح كرد: موضوع اصلي موضوع معيشت و اقتصاد بود. تعداد اندكي از مردم سياسي هستند و طرفدار اصلاح طلب و يا اصولگرا هستند و عمده مردم نگاه غير سياسي دارند. عده اي از كارآمدي دولت براي حل مسائل اقتصادي مايوس شده اند و به همين خاطر به جريان مخالف راي داده اند. عده اي ديگر هنوز اميدوار اند به اينكه دولت مي تواند مشكلات را سروسامان دهد بنابراين احساس كردند اگر مجلس را در اختيار طرفداران دولت قرار دهند شايد دولت بتواند كاري انجام دهد در نتيجه به ليست اصلاح طلبان راي دادند. 

ايشان در پايان در خصوص برنامه هاي مجلس دهم در خصوص بهبود اوضاع اقتصادي خاطر نشان ساخت: بايد ديد كه مديريت مجلس به دست چه افرادي خواهد افتاد. اگر مديريت در دست طرفداردان دولت باشد قاعدتا آنها سياست هاي دولت را دنبال خواهند كرد كه من سياست هاي دولت را در حوزه اقتصاد ناكارآمد و دچار يك بن بست ايدئولوژيك و برنامه اي مي دانم. اگر مخالفين دولت بتوانند مديريت مجلس را در اختيار بگيرند شايد بتوانند با استفاده از ابزارهايي كه در اختيار دارند كارهايي را در حوزه اقتصاد انجام دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها