أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۵۹۸۶
زمان انتشار: ۱۵:۴۱     ۰۹ اسفند ۱۳۹۴
یادداشت ۵۹۸؛
دکتر وحید یامین پور
اصولگرایان در تهران شکست خوردند؛ به طور مطلق. ولی این شکست بیش از آنکه سیاسی باشد فرهنگی و تمدنی است. تهران شهری است با انبوهی از جمعیت متعلق به طبقه متوسط جدید شهری، پیچیده در سبک زندگی شبه مدرن با مطالبات شبه روشنفکرانه. چه بر مبنای مفهوم «طبقه و قشر» تحلیل کنیم و چه مبتنی بر مفهوم «سبک زندگی»، آنچه روشن است اینکه رای بخشی از مردم تهران عموماً قداست زدایی شده و عرفی و حامل ارزش های غربگرایانه است.
 
به خصوص جوانان رای اولی و زنان به عنوان پیش قراولان تحول در ادراک هویتی و فرهنگی، ترجیح می دهند همواره اصلاح طلب باشند تا اصولگرا. اصلاح طلبی برای آنها نه یک گرایش سیاسی که مجموعه ای از نشانه ها و معانی فرهنگ نوگرایانه و مدرن است. شرکت در انتخابات برای این گروه از مردم نه یک کنش سیاسی که یک «فضا-رسانه» است؛ یک حرکت نمادین برای ادای پاره ای از دلبستگی ها و علاقه مندی هایشان وگرنه عموم کسانی که به لیست مشهور به امید رای داده اند نه منتخبان خود را می شناسند و نه حتی تفاوت آنها را با رقبا می توانند بیان کنند  ولی این انتخاب برای آنها ابراز یک تمایز در سلیقه ها و خواست ها و نوعی تشفی خاطر به حساب می آید.
 
برخی ممکن است برای این رخداد زمینه و اسناد امنیتی پیدا کنند. مثلا به نقش شبکه های اجتماعی، تلگرام یا ماهواره ها بپردازند. ولی این مساله اصل ماجرا را تغییر نمی دهد. بر فرض اینکه پیام های ساخته و پرداخته شده ای از خارج از کشور به داخل ارسال شده باشد، چرا گوش این جماعت شنوای این حرف هست ولی شنوای انبوهی از پیامهای رسمی درون نظام که از رسانه ها منتشر می شود، نیست؟! من نتایج انتخابات در تهران را از جنس واکنش جوانان به فوت مرحوم پاشایی درک می کنم. آنها نیاز داشته اند بواسطه ی یک رای متفاوت، تفاوت های خود را ابراز کنند و از اینکه «دیگری» منسجم به حساب می آیند، لذت ببرند. در عصری که هویت ها زایل می شود، این پشت گرمی ناشی از با هم بودن و در عین حال متفاوت بودن، ایجاد هویت می کند. هرچند که این هویت هیجانی، زودگذر و قابل جهت دهی است. 
 
بنابراین هشدار اصلی این است که اصولگرایان از یک رقیب سیاسی شکست نخورده اند بلکه این کنش سیاسی تجلی یک سبک زندگی است. تفاوت معنادار رفتار سیاسی مردم قم با مردم تهران در این انتخابات به فهم این اتفاق کمک می کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۷ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۴
۲۰
۱۴
آقا وحید؛اگر اصول(اقتدار)گرایان پیروز انتخابات بودند،باز این حرفارو میزدید و به مردمی که به اونها رای داده بودند توهین میکردید؟!
خوبست بدانید اینگونه سخن گفتن و خود برتر بینی خاصیت اقتدارگرایی است.
اما پاسخ مردم فهیم شکننده است و کوبنده.
براستی چند درصد مردم تهران آنگونه اند که شما توصیف کرده اید؟
آیا در انتخابات سال76 که خاتمی با رایی بالا و در سال80 که با رای بالاتری انتخاب شد،میتوان گفت که رای دهندگان به وی افراد کذایی که شما توصیف کرده اید، بوده اند؟
با یه حساب دودوتا میشه فهمید حرفاتون بی اساسه و از سر استیصال و برای تسلی به جبهه شکست خورده اقتدارگرایان است.
ز جام عشق او مستم دگر پندم مده ناصح/ نصيحت گوش كردن را دل هشيار ميبايد.
به امید آنروز
یا علی
پاسخ
ناصح
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۷ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
جناب ناشناس.
اصولگرااگراقتدارگرابود ،بعدازاعلام آرافرمان آتش صادرمیکردو مانند دوستان اصلاح طلب ! گردوخاک راه میانداختندو اما منظورآقای یامین بخشهای فرهنگی است که فرهنگ ایرانی اسلامی (را که حتی سلاطین قاجاروپهلوی انرا رعایت میکردند وبه ظاهر حرمت آنرانگه میداشتند)را به درستی به نسل عزیزوپرشور جوان تهرانی نشناساندند و کاربه جایی رسید که مظاهر پوچ وپوسیده فرهنگ غرب که در اروپاو امریکا درحال سقوط است را نسل جوان ،برفرهنگ اصیل و ریشه داراسلامی ایرانی تا اندازه ای برتری داده و فریب سیاست بازان را خورده و درنتیجه آرای خود رادرسبد آنان قراردادند که به هیچ اصولی غیراز خودپایبندنیستند.بهتراست به شهرستانی ها تبریک بگویید ...همانطورکه آنان به تهرانی ها تبریک گفتند .
یا علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
ما اگه اقتدار گرا بودیم نتیجه انتخابات رو قبول نمی کردیم و مثل افساد طلبا در ۸۸ می ریختیم تو خیابون و پدر مخالفین رو در آورده و مملکت رو به آتیش میکشیدیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۱ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
اصلاح طلبان(افساد طلبان) بدنبال تشکیل مجلس حداکثری بودند اما حالا حداکثر 40 درصد رای آوردند و این به معنای شکست سنگین اصلاحات است .
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۷ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۴
۱۴
۱۰
لطفا حد خودت را بدان. ميزان راي ملت است و بس. ملت دسته بندي شده نيستند و قرار هم نيست تو براي آنها تعيين تكليف كني. لازم نيست عزم ملت كه در برابر تفكر تو بوده اند به سخره بگيري. خدا کشتی آنجا که خواهد بَرَد ---- اگر ناخدا جامه بر تن بدَرَد. پس هيس!!!!!
پاسخ
مجرد
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۵ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
۱۶
۵
اصولگراها اگه با دکتر احمدی نژاد وفاق می داشتند و در کل کشور این زمینه رو پیش می گرفتند خیلی بهتر نتیجه می گرفتند.حداقل می تونستن تو انتخابات تهران نصف کرسی ها رو بدست بیارن.در هر صورت باید برای انتخابات 96 اصولگراها حتما جمیعا رو دکتر احمدی نژاد به سازش و توافق برسند تا ان شاا... بتونن جلوی جناح غربگرا رو بگیرن.
پاسخ
اصولی مصلح
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۷ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
آقای احمدینژاد از اول هم از ثمرات اصولی ها بوده و تنها عامل فاصله انداز بین ایشان و اصولیون فتنه انگیزی های جریان انحرافی مشایی و اصولگراهای تقلبی طیف لاریجانی بوده که با آشکار شدن چهره هردو جریان و جدا شدن طیف لاریجانی از اصولیون و دور شدن آقای احمدینژاد از جریان فکری مشایی شرایط برای پیوند دوباره آماده است انشا الله
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
۷
۹
اسکوت...
پاسخ
یک بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۱ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
۷
۸
فرمایش شما متین . اما رای مردم تهران به این گونه دلیل دیگری دارد .مردم فهیم و انقلابی تهران با این کار هوشمندانه خود در آستانه بازار شب عید خواستند جلوی حرکت ضدانقلاب و اغتشاش دوباره را بگیرند چون در نهایت این شهروندان تهرانی هستند که باید هزینه های ناامنی ایجاد شده و خسارت را بپردازند آنها میدانستند که ایران فقط تهران نیست .و با این کار هرگونه حرکت مذبوهانه دشمنان نظام را در راه اندازی قتنه ای دیگر خنثی کردند
پاسخ
شاهوار
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۴ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
۱۰
۲
متاسفانه عدم آگاهی و شعور سیاسی و نداشتن درکی عمیق و صحیح از وضعیت ایران در خاورمیانه در اینباره بی تاثیر نبوده. مردم سوریه و لیبی هم اول با همین میزان هیجان و شاید بیشتر به دنبال تغییر و اصلاح بودن ولی متاسفانه از چاله به چاه افتادن جوری که الان فقط 124 گروه تروریستی شناخته شده در سوریه فعالیت میکنن و لیبی هزار پاره شده
پاسخ
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
خیلی جالب گفتی
برا برخیا بهترین کشور پیشرفته اسلامی هم بوجود بیاد بخاطر اهواء نفسانی چون با نام اسلامم مخالفن باز ضدیت خواهن کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
۸
۴
کاملاً موافقم
پاسخ
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
۲
۵
بردن ارائ چند میلیون انسان ذیل چند واژه عاریتی و به زعم من کش رفته از چند کتاب روشنفکری که خودت به استناد همین مبانی روشنفکری رفتار سیاسی این مردم را تحلیل می کنید خطای کودکانه است. همین مردم تهران در خیلی از موضع گیریها مانند تظاهرات علیه فتنه یا 22 بهمن عکس این نظر را عمل کرده اند.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
۷
۷
متاسفم برای کسی که خود را صاحب نظر میداند

آیا سخنان ایشون توهین به زنان و جوانان تهرانی محسوب نمی شود ؟

چرا اصرار دارید که راهتان درست است

این نه به اصولگرایان تندرو بخاطر رویه غلط و کینه توزانه آنان است

باید هشداری باشد برای ادوار دیگه که همین بلا در سایر شهرها بر سر این قشر بیاید

آقای یامین پور از شما بعید است که این تحلیل بچگانه را ارائه بدهید برادر من بپذیرید دوران تندروی بسر رسیده است
پاسخ
روستایی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۷ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
البته اکثراصولگرایان از آرای تهران راضی اند و علت آنهم بی بخاری شبه اصولگرایان در مجلس بود . فقط حرف میزدند. مجلس آینده به اصولگرایان اصیلی ازشهرستانها مزین است که همه جای ایران را سرای خود میدانند و همه مردم راخانواده خودمیدانند از اصول گراواصلاح طلب گرفته تا برادرانی که از ادیان دیگربه مجلس راه یافته اند و اما سیاست بازان و فتنه گران را نه از خود ونه از این اب و خاک نخواهند دانست .و همچنان ...مرگ برآمریکا مرگ برصهیونیست مرگ برانگلیس و آل سعود باقی است ..تا شهادت هست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۹ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
رهبر معظم انقلاب : از ادبیات دشمن استفاده نکنید ، تندرو و میانه رو ادبیات دشمن است .
سید جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۲ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
۱۲
۳
آقای یامین پور! مردم تهران با همین رفتار سیاسی و سبک زندگی به اصولگرایان رای دادند: حداد، آقاتهرانی ... .
علاج درد اصولگرایان فرافکنی و خودسانسوری و خودتوجیهی و خودشیفتگی نیست. طرحی نو باید دراندازید
در این چند روز از رای اوردن اصلاح طلبانی که به یقین شایستگی کرسی های مجلسین را ندارند، دلمون پر درد هست. از رای نیاوردن علامه مجاهد مصباحی یزدی دلمون داغدیده است.
با این تحلیل ها و آسمون ریسمون بافتن ها دیگه قلبمون رو آتیش نزنید.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۶ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
۵
۰
باید از آمار شروع کرد. بعد روانشناسی اجتماعی. در تهران چند میلیون نفر ساکن و چند میلیون نفر واجد شرای رای یعنی بالای 18 سال هستند؟ چند میلیون نفر رای دادند. 3؟ 4؟ پس چند درصد از واجدین شرایط رای دادند و از اینها کسی که 1.300.00 یا 1.500.00 رای آورده برابر با رای چند درصد از واجدین شرایط هست؟ آنوقت می توانیم از گرایش مردم صحبت کنیم
پاسخ
عبدالله خدابنده
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۶ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
۶
۱
السلام. عبارات بکار برده شده توسط دکتر یامین پور بقدری در لفافه است والبته محترمانه که درک ان توسط افراد ذی مدخل و مربوطه کمی سخت بنظر می اید . شاید بهتر بود که تاثیر تهاجم فرهنگی را به انضمام حس تمرد ودگر گونه خواهی جوانان منشا اصلی ارای تهران نامید . البته کسی خوشش نمی اید که انگی رویش بگذارند ولی حقیقتی انکار ناپذیر است که سکنه کنونی تهران بیشتر مهاجرند و برای دگرگونی در زندگیشان به تهران هجرت کرده اند والبته از روستا به شهرستان واز شهرستان به پایتخت وسپس به ینگی دنیا تغییر ماهوی به شخصیتشان بخشیده ولی پذیرش ان برایشان سخت است . شاید همگی مال ناف تهران شده باشند ولی غایت ارزویشان تحت حکومت حزب اللهی ها بودن نیست . از انواع خصلت های بورژوازی همین بس که هرگز از گذشته خود یاد نمیکند وخود را متجدد مینمایاند وبه تجدد افتخار میکند .اقای یامین پور اگر فرصت کردید به خیابانها بروید وافرادی باپوششها وارایشهای غیر متعارف ایرانی جماعت پیدا کنید وسابقه وی وپدر وجدش را تحقیق کنید وببینید که از کجا امده اند . اقای یامین پور این تهرانی ها تهرانی نیستند . بلکه به تهران مهاجرت کرده اند . والسلام.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
۵
۲
صحبتهاي آقاي يامين پور درست است سبك زندگي مردم تغيير كرده است مردم تهران متاسفانه هر روز از دين و انقلاب دور تر مي شوند اين بخاطر مبارزه با اصولگرايان نيست بلكه بدليل اينست كه از مبارزه خسته شده اند اين خستگي باعث شده كه بيسواد و باسواد و نخبه وغيره مسير صحيح را طي نكنند يعني ميبينند كه در ليست اميد هيچ اميدي به اصلاح امور نيست ولي دوباره به آنها راي مي دهند.واين خود مردم هستند كه ضرر ميكنند الان دارند با ركود بيسابقه اثر راي به آقاي روحاني را ميبينند ولي عبرت نمي گيرند خدا عاقبت همه را ختم بخير كند مطمونا آن دنيا نسبت به راي ما سوال مي كنند
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۸ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
۲
۶
آب را به آنجایتان بریزید که می سوزد,
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۳ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
ما ریختیم که نتایج انتخاباتو قبول کردیم. شما نریختید که سال 88 فتنه واشوب درست کردید.
والعاقبه للمتقین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۱ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
بی ادبیتان نشانه سوزش شما ست
بچه رزمنده 34 ساله ازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۸ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴
بنام خداسلام علیکم ؛ اگرپادشاهی ادب پیشه کن ؛ زسامان احوال اندیشه کن - بنده استدعا دارم ؛ نام خود راباتوجه به درجه اسفلی (بقول ران سوره والتین والزیتون ) که ادب دارید تغییر دهید باتشکرالتماس دعا
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
۶
۲
همیشه شهرستانی ها سرنوشت کشور را رقم زده اند
از مشروطیت تا انقلاب اسلامی
پاسخ
حسام الدین ایوالحسنی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
۷
۰
دوستی که گفت «اقتدارگرایان» به سال 76 رجوع کنه و ببینه که «گنجی» درباره‌ی کدوم شخص و کدوم دسته از لفظ «اقدارگرایان» استفاده کرد!

#مطالعه چیز بدی نیست!
پاسخ
اصولی مصلح
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۶ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
۷
۰
متاسفانه این یکی از عوامل کم اهمیت شکست اصولیون بود و علت اصلی شکست ما اصولی ها به خود سران جریان اصولی بر میگردد که باید با ریشه یابی دقیق علت شکست و گرفتن درس عبرت و اصلاح امور غلط دوباره با آمادگی کامل وارد گود شوند مثل قضیه خبرگان که سران با یک تدبیر رای دادن به نفرات غیرمشترک میتوانستند مانع رسیدن دشمن به اهدافش شوند
پاسخ
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۷ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
۲
۱
دوستان عزیزم. خاصیت دموکراسی اینه که مردم پس از مدتی که یک سلیقه (حزب یا جناح) حاکمیت را در دست داشت از اختیار و حق خودشون استفاده می کنند و فرصت رو به گروهی دیگه می دهند. نه اصولگراها و نه اصلاحاتی های عزیز خیلی به این پیروزی ها و شکست ها تحلیل های عجیب غریب نبندند. مردم بعد از مدتی از یک سلیقه خسته می شن و این داستان همیشه ادامه خواهد داشت. می گید نه چهار سال دیگه یا شاید هشت سال دیگه ملاحظه خواهید فرمود.
پاسخ
بهادر
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۶ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
۲
۱
اینم از نتیجه سرازیر کردن همه ی امکانات دولتی و خصوصی به شهر تهران. پایتخت رو باید از تهران به یه شهر دیگه(اصفهان یاقم) منتقل کرد تا بعضی ها انقدر واسه مردمه دیگرشهرستانهای کشورناز و افاده نیان.
اگرم دقت کنید اکثر نخبگان مملکت اعم از نخبگان علمی و دینی و ورزشی اکثرا از بچه های شهرستانی و روستایی هستند. این بندگان خدا توی این مملکت زحمت میکشن بعد سود و منفعتش میره تو جیبه تهرانی ها و تمام امکانات همش تو تهران متمرکز میشه. اگه دست من بود که در عرض یکسال پایتخت رو جابه جا میکردم تا دیگه تهرانی جماعت خودشو نسبت به بقیه مردم مظلومه ایران یه سرو گردن بالاتر ندونه.
والا بخدا
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
۱
۱
بابا دکتتتتتتترررررررر
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
۲
۱
در سال 88 هم مردم نشان دادند که ایران فقط تهران نیست و این انتخابات اخیر هم همین را گواهی میدهد و اینکه شهرستانها با همه مشکلات باز هم پایبندی خود را به اسلام اصیل نشان دادند و به غرب تو دهنی زدند و در تهران هم مردم بسیاری هستند که به اسلام محمدی پایبندند و این را در مواقع مختلف نشان داده اند اما در این انتخابات در اقلیت قرار گرفتند .
پاسخ
ناشناس
Sweden
۱۵:۵۲ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
اکثر متدینان اساسا رای ندادند. چرا که تفاوتی میان مجلس نهم و مجلس ششم نمی دیدند. ضمن اینکه هجوم اصلاح طلبان از شهرهای اطراف تهران برای رای دادن در تهران سبب رای آورد اصولگرایان در کرج و ورامین و اسلامشهر و.. گردید.
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
یعنی مایی که به کاندیداهای تایید صلاحیت شده توسط خود شورای نگهبان رای دادیم اسلامون آمریکاییه اون وقت اسلام شما اسلام ناب محمدیه ؟!
ناشناس
Sweden
۱۵:۳۶ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
به محمد مهدی
بله. همینطور است. کاندیداهایی که با فشار به شورای نگهبان تایید می شوند و با کمک بی بی سی رای می آورند تجسم نفاق هستند.
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۵ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۵
من دیگه حرفی ندارم . درود بر اسلام ناب محمدی شما
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۸ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۵
می خواین اصلا شما خودتون کاندیداها رو مشخص کنید خودتون هم بگید کیا رای بیارن خودتون هم مجلس رو مشخص کنید ؟
امیررضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۹ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
۳
۱
به نام خدا
با سلام خدمت دوستان. فقط به یه مطلب اشاره کنم و اونم اینه که وای بحال روزی که امثال هاشمی رفسنجانی ملعون،خاتمی، روحانی وامثالهم بیان برای اسلام نسخه بپیچن و حرف ها و کارهایی انجام بدن که فکر کنم خودتون از من بهتر میدونین وشایدم بعضی هاش رو دیدید یکی از مصادیق بارز و آشکارش هم همون جمله ی معروفی بود که رفسنجانی در مورد حجاب زد که باگذشتن بیست و اندی سال از اون موقع که این حرف زده شد وضع حجاب الآن این کشور رو خودتون ملاحضه می کنید یا مثلاً در مورد ویدئو (هردو مورد صحبت مربوط به دهه ی 70 خورشیدی) و غیره، رفقا اینا اسلامِ دلت پاک باشه رو میخوان جا بندازن تو دل مردم که متأسفافه تا حد زیادی هم مؤفق شدن شما به این حرف واقعا مزخرف و مبتذل روحانی که محرم امسال و هم زمان با مذاکرات هسته ای در جواب به مخالفین توافق با پنج به علاوه ی یک زده شد دقت کنید گفت:امام حسین (علیه السلام) در شب عاشورا (العیاذ بالله) با عمر سعد(حروم زاده ی ملعون) مذاکره کردند!!!!!!!!!!!!!!!! الحمد لله حضرت آقا(حفظه الله) هم با یک جواب کوبنده تو دهنی محکمی به روحانی زدند حضرت آقا(حفظه الله) در تکذیب این یاوه گویی روحانی فرمودند:(امام حسین (علیه السلام) با عمر سعد(لعنت الله علیه) مذاکره نکردند بلکه حضرت او را نصیحت کردند) هر انسانی که یه ذره عقل تو کله اش باشه فرق بین مذاکره و نصیحت رو میفهمه. {در خانه اگر کَس است یک حرف بس است} میدونم زیاد حرف زدم سرتون رو هم به درد آوردم ولی چه میشود کرد بالأخره باید یه جایی این حرفها رو گفت
سخن بسیار است و زمان کوتاه
در پناه حق باشید یا علی مدد
پاسخ
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
عزیز من در حدی نیستی که بخوای به هاشمی بگی ملعون
باقی درفشانی هات پیشکش
ناشناس
Sweden
۲۰:۳۷ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
به محمد مهدی
خدا به امثال هاشمی و خاتمی ملعون گفته است.
این است وعده خدا برای کسانی که با خاطره گویی و انکار حقیقت و تحریف ارزشهای الهی دنبال جذب رای هستند:
ان الذین یکتمون ما انرلنا من البینات و الهدی من بعد ما بیناه للناس فی الکتاب اولئک یلعنهم الله و یعلنهم اللاعنون
سوره بقره آیه 160
بدون بزرگترین هدایت عصر حاضر برای بشر انقلاب اسلامی و وجود شخص امام خمینی بود که آقایان دارند تحریفش می کنند. پس مورد لعن خدا هستند و با کاهنان یهود فرقی ندارند.

از خدا که بالاتر نیستی؟
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
چرا فکر می کنید خدا برای شما آیه نازل کرده و شما همیشه حق هستید و در نتیجه افراد ضد شما مصداق کاهن یهودی هستند ؟ آیا شما علم تفسیر دارید که به این راحتی دست به تاویل قرآن می زنی ؟
هاشمی غلط هست تو یه زمینه هایی درست درست ولی دلیل نمی شه که ملعون بنامیمش
ناشناس
Sweden
۱۵:۳۷ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
به محمد مهدی
این که تفسیر نمی خواهد! تفسیر مال جایی است که در معنا ابهام باشد. خدا صریحا گفته تحریف کنندگان را لعنت می کند! حالا ببینید تحریف کننده کیست!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۰ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
۱
۱
از حضور گسترده ملت درانتخابات جای خوشحالی است بنده ایمان دارم که مردم تهران مردم مسلمان و شریف انشادالله در انتخابات بعدی جبران ناامیدی دشمنان را خواهند کرد خوب بود باعث خوشنودی دشمنان (تحرم کنندگان ملت وتحمیل جنگ 8سال و فتنه 88..........) نمی شدند گرچه کل ایران باعث ناامیدی بدخواهان نظام شدند
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۷ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴
۲
۰
آفت دموکراسی همین است که نتایج تبلیغات ماهواره ها از صندوق در می آید
آمریکاییها این مشکل را برای خودشان با رای الکترال حل کرده اند ولی ما مانده ایم زمانی که رهبر اشاره ای به حلاین مشکل می کند در مقابل آن چه ها که نمی گویند
از این روش رای گیری ما حمایت می کنند (مثل جلوگیری از رشد جمعیت در ایران که حمایت می کردند )چون برایشان نان دارد
امید وارم مسولان د راین باب فکر ی به حال انقلاب کنند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۴ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۵
۰
۰
رای حیرت آور و مبهوت کننده مردم به اصلاح طلبان ،
با وجود رد صلاحیت های فله ای،
مشت محکمی بود به دهان تمامی یاوه گویان
و دم زنندگان اسلام حقیقی.
به خدا قسم :اگر تمام مردم ایران به رسانه های آزاد
دسترسی داشته باشند و درجه اگاهیشان بالا برود
مانند تهران، دیگر حتی یک صندلی هم برای
اصولگرایان باقی نخواهد ماند.
پاسخ
لبیک یا خامنه ای
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۲ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۵
۰
۰
بنظر من اینکه بگوییم تهرانیها بیشتر دوست دارند اصلاح طلب باشند تحلیل دقیقی نیست. چرا که در همین تهران شخصیتی مثل هاشمی رفسنجانی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی رای نمی آورد و حتی نماینده های مجلس فعلی تهران هم اصولگرا هستند.

ضمن اینکه اگر هم واقعا چنین بود نباید در تحلیلها و قلمهای خود اینگونه جا بیاندازید که تهرانیها اضلاح طلب هستند.
در شهر ما(بوشهر) متاسفانه همین ذهنیت به وجود آمده و همه میگویند بوشهریها اصلاح طلب هستند. و بخاطر وجود همین ذهنیت، هرچقدر تلاش میکنیم که این خط را بشکنیم، نمیتوانیم.

لطفا از این تجربه بوشهر استفاده کنید و در ذهن مردم اینگونه مسایل را جا نیندازید که در آینده، کارتان بسیار سخت خواهد شد...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها