کد خبر: ۳۵۷۷۸۰
زمان انتشار: ۰۰:۲۲     ۱۴ دی ۱۳۹۴
الجبیر در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد:
عربستان سعودی اعلام کرد که روابط دیپلماتیک با ایران را قطع کرده و از همه دیپلمات‌های ایرانی خواسته است تا عربستان را ترک کنند. «عادل الجبیر» در این کنفرانس خبری مدعی شد که نیروهای ایرانی هیچ تلاشی برای جلوگیری از تجاوز به ساختمان سفارت و کنسولگری انجام ندادند. وی همچنین اعلام کرد که روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرده و از هیأت دیپلماسی ایرانی خواسته است تا ظرف ۴۸ ساعت خاک این کشور را ترک کنند و این تصمیم در راستای منافع کشور اتخاذ شده است

به گزارش پایگاه 598، وزیر خارجه عربستان و رئیس اداره رسانه‌ای این کشور به طور مشترک در یک کنفرانس خبری در مورد حمله به سفارت عربستان و کنسولگری این کشور در ایران موضع گرفتند.

«عادل الجبیر» در این کنفرانس خبری مدعی شد که نیروهای ایرانی هیچ تلاشی برای جلوگیری از تجاوز به ساختمان سفارت و کنسولگری انجام ندادند.

«عادل الجبیر» ادامه داد: حمله به سفارت، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و این موضوع به شورای امنیت گزارش شده است.

وزیر خارجه عربستان در ادامه مدعی شد: حکومت ایران کارنامه طولانی در تجاوز به هیأت‌های دیپلماتیک دارد.

وی همچنین اعلام کرد که روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرده و از هیأت دیپلماسی ایرانی خواسته است تا ظرف ۴۸ ساعت خاک این کشور را ترک کنند و این تصمیم در راستای منافع کشور اتخاذ شده است

الجبیر با بیان اینکه آماده مقابله با ایران به هنگام تهدید امنیت خود هستیم؛ افزود: ریاض به سیستم قضایی دیگر کشورها احترام می‌گذارد و هیچ‌گونه دخالتی را نیز در سیستم قضایی خود نمی‌پذیرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۴ - ۱۴ دی ۱۳۹۴
۴
۰
نتیجه دولت لبخند
فدای امام خمینی برم من که گفت آمریکا شیطان بزرگ است
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۲ - ۱۴ دی ۱۳۹۴
۱
۱
نتیجه اقدامات احساسی ،خودسرانه و بدون توجه به عواقب کار این می شود. مردم جهان ایران را به عنوان یک کشور صاحب فرهنگ و تمدن کهن می شناسند و زیبنده نیست که با اقدامات خودسرانه یک عده که معلوم نیست از کجا نشات می گیرد آبروی کشورمان اینگونه در جهان برود و به سفارتخانه یک کشور که در قانون ، حقوق بین الملل و عرف دیپلماتیک ، جزء خاک آن کشور محسوب می شود ، اینگونه حمله شود. باید مسئولین به خصوص علمای جلیل القدر ،در عین محکومیت ، خویشتن داری و صبر بر مصیبت را به همگان به خصوص تندرو ها گوشزد می کردند . متاسفانه به جای اینکه قباحت کار سعودیها در اعدام شیخ نمر در صدر اخبار جهان قرار گیرد ، حمله به سفارتخانه عربستان در تهران و کنسولگری آن در مشهد در صدر اخبار قرار گرفته است و این همان چیزی هست که عربستان در این بازی کثیف به دنبال آن بود.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۹ - ۱۴ دی ۱۳۹۴
۲
۱
برو گمشو مردیکه تودیگه سگ کی هستی
کاسه لیس آمریکا
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۴ - ۱۴ دی ۱۳۹۴
۴
۰
اگر نیروهای نظامی و امنیتی ایران، هیچ تلاشی برای محافظت از سفارت(تهران) و کنسولگری(مشهد) عربستان نکرده بودند،
الآن چیزی بنام سفارت و کنسولگری وجود نداشت.
پاسخ
عبدالله
GERMANY
۰۰:۲۱ - ۱۶ دی ۱۳۹۴
۲
۰
بهتره الجبیر اول تکلیف مرد یا زن بودنش رو معلوم کنه!
پاسخ
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۴ - ۱۷ دی ۱۳۹۴
۱
۰
الجبیره نجس
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها