کد خبر: ۳۰۸۶۶۳
زمان انتشار: ۰۸:۴۴     ۲۲ فروردين ۱۳۹۴
تهران بيشتر از ما براي آنها اهميت دارد/
وزير مشاور در امور خارجي امارات متحده عربي با انتقاد از عدم همراهي نظامي پاکستان و ترکيه با شوراي همکاري خليج فارس براي تجاوز به خاک يمن گفت: به نظر مي رسد که تهران بيش از کشورهاي خليج فارس براي اسلام آباد و آنکارا اهميت دارد.
به گزارش ايرنا به نقل از شبکه خبري الميادين، «انور قرقاش» با يادآوري مصوبه روز جمعه مجلس پاکستان درباره بحران يمن گفت: تصميم مجلس پاکستان درباره بي طرفي در بحران يمن و حمايت ازعربستان سعودي، متناقض و امري خطرناک است.

وي افزود: «امنيت خليج فارس در معرض خطر قرار دارد و لحظه واقعي که همپيمان حقيقي را از همپيمان رسانه اي و کلامي مشخص مي کند، فرا رسيده است.»

وي از پاکستان خواست موضعي واضح و روشن به نفع روابط راهبردي خود با کشورهاي عربي خليج فارس در پيش گيرد.

وزير مشاور در امور خارجي امارات افزود: حمايت اقتصادي ما از پاکستان روشن است اما حمايت سياسي پاکستان در اين لحظه حساس وجود ندارد.

قرقاش با بيان اينکه مواضع متناقض و مبهم در خصوص اين مساله سرنوشت ساز، هزينه بالايي خواهد داشت گفت: «موضع دو پهلو و متناقض پاکستان و ترکيه بهترين دليل است که امنيت عربي از ليبي تا يمن تنها يک موضوع عربي است.»

وي افزود: راه حل سياسي در يمن مسووليت ترکيه، ايران و عربستان سعودي است و مواضع بي طرفانه در اين خصوص ادامه خواهد يافت.

پارلمان پاکستان روز جمعه در پنجمين روز بررسي بحران يمن براي اتخاذ تصميم نهايي آن کشور در قبال اين بحران، با زدن دست رد به سينه عربستان، با تصويب قطعنامه پاياني شامل 12بند، اعلام کرد که جنگ يمن بايد متوقف شود و پاکستان موضع بيطرف در قبال اين بحران اتخاذ کند.

در اين قطعنامه، هيچ اشاره اي به درخواست رياض از اسلام آباد براي پيوستن به حمله به يمن نشده و اين حاکي از مخالفت پارلمان با ورود پاکستان به اين جنگ است.

عربستان سعودي از ششم فروردين، تجاوز گسترده به خاک يمن را با حمله هوايي به آن کشور آغاز کرد.

در تجاوز نظامي هواپيماهاي سعودي و همپيمانانش به خاک يمن به بهانه حمايت از عبدربه منصور هادي رييس جمهوري مستعفي و فراري آن کشور، تاکنون شمار زيادي ازغيرنظاميان از جمله زنان و کودکان جان باخته اند.

در اين تجاوز گسترده، جنگنده هاي10 کشور عربي از جمله کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس (به جز عمان) و آمريکا، جنگنده هاي ارتش عربستان را در حمله به يمن همراهي مي کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها