کد خبر: ۳۰۵۲۱۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۲۶ اسفند ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598 به نقل از بانک ورزش - محمد آقایی فرد/ سومین حریف پرسپولیس در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا یک تیم عربستانی است. النصر عربستان همان تیمی است که می تواند با شکست مقابل پرسپولیس خیال این تیم را از صعود راحت کند. النصر اگر در دو بازی خود مقابل پرسپولیس 4 امتیاز به این تیم بدهد، پرسپولیس قطعا به عنوان تیم نخست صعود می کند. در ادامه تلاش کرده ایم آمار این تیم را به همراه نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنیم.

  • النصر در 12 بازی اخیر خود در لیگ عربستان شکستی نداشته است. تنها شکست آن ها در لیگ مقابل الاهلی و پس از شش پیروزی پیاپی حاصل شده است. نکته جالب درباره این تیم آنکه آن ها در 9 بازی داخل خانه هفت پیروزی کسب کرده اند و در 10 بازی خارج از خانه خودشان فقط یک شکست و یک تساوی دارند.
  • این تیم 9 کلین شیت را دارد که سه تای آن ها در خانه و 6 تا خارج از خانه است. النصر در خانه هشت گل دریافت کرده و 24 گل زده است درحالیکه در خارج از خانه پنج گل خورده و 21 گل هم به ثمر رسانده است. آمار 0.68 گل خورده و 2.37 گل زده در هربازی هم نشان می دهد حریف پرسپولیس چه تیم خطرناکی است.
  • براساس آمار بیشترین گل زده این تیم (22 گل) در حد فاصل دقایق 61 تا 90 به ثمر رسیده است. ضعیف ترین عملکرد آن ها (دو گل) هم در حد فاصل دقایق 16 تا 31 حاصل شده است. بیشترین گل خورده آن ها (6 گل) هم در حد فاصل دقایق 76 تا 90 حاصل شده است. نکته جالب آنکه النصر در حد فاصل دقیقه 16 تا 31 گلی دریافت نکرده است.
  • بیشترین تعداد کارت این تیم در دقایق 76 تا 90 ثبت شده که نشان می دهد آن ها در دقایق پایانی خشن تر بازی می کنند. نکته جالب آنکه محمد حسین مدافع این تیم، دو کارت قرمز از مجموع سه کارت قرمز آن ها در این فصل را گرفته است.
  • آمار نشان می دهد النصر برای رسیدن به گل نخست خود به 36 دقیقه زمان نیاز دارد درحالیکه معمولا پس از 59 دقیقه گل می خورد. در بازی های خانگی هر 32 دقیقه و در خارج از خانه هر 39 دقیقه گل می خورد این در حالی است که در بازی های خانگی پس از 53 دقیقه و در بازی های خارج از خانه هر 69 دقیقه گل می خورد.
  • بهترین پیروزی این تیم در بازی های خانگی مقابل الشعله با نتیجه پنج بر صفر و در بازی های خارج از خانه در برابر نجران 4 گل بوده است.
  • آمار بازی‌های این تیم در برابر تیم‌های ایرانی به 3 شکست و یک پیروزی محدود می شود. تنها پیروزی این تیم در برابر استقلال بود که منجر به کسر 10 درصد از قرارداد استقلالی ها گردید. همان بازی که عمران زاده تک گل استقلالِ مظلومی را در مقابل دو گل عبدالغنی سلیمانی و الهارتی به ثمر رساند و در نهایت حذف شد.
  • میانگین سنی این تیم 27 سال، میانگین قدی آن ها 175.04 سانتیمتر و میانگین وزنی النصری ها 69.21 کیلوگرم است.
  • سه بازیکن (آدرین میرزجوکسی، حسن الراهب و یحیی الشعری) هر کدام چهار پاس گل داده اند. حسن الراهب هم به عنوان دومین گلزن این تیم 7 گل به ثمر رسانده است.

 

نقطه قوت:

- تجربه بالای بازیکنان خط دفاعی النصر و ترکیب آن با هافبک های جوانی که میانگین سن آن ها 24.8 است نشان می دهد النصر کمربند میانی اش را به خوبی تجهیز کرده است. حضور میزجوسکی با 6 گل زده در 19 بازی نشان می دهد آن ها هم محمد نوریِ توانایی دارند که می تواند با شوت های سنگین پای چپ خود دروازه پرسپولیس را تهدید کند.

- اگر هدف پرسپولیسِ درخشان گل نخوردن باشد ابتدا باید السهلاوی را مهار کند. بازیکنی که در تمام بازی های النصر گل می زند مگر آنکه  خلاف آن ثابت شود. آمار 1425 دقیقه حضور و 15 گل به اندازه کافی خوب هست که نیازی نباشد از 4 مهاجم دیگر این تیم که مجموعا 12 گل به ثمر رسانده اند چیزی بگوییم.

 

              نقطه ضعف:

- شاید پنج سال پیش النصر با همین بازیکنان نتیجه بهتری می گرفت. آمار نشان می دهد میانگین خط دفاعی آن ها 31.5 سال است. این داستان وقتی جنبه های امیدوارکننده تری پیدا می کند که بدانیم یکی مثل عبدالغنی 37 ساله و محمدحسین 34 ساله مدافعین این تیم هستند. مدافعینی که به یقین بعد از دقیقه 80 به دلیل خصوصیات فیزیولوژیکی هر انسانی پراشتباه بازی خواهند کرد. حسین عبدالغنی سلیمانی هم باید نشان دهد آیا می تواند عالیشاه را هم مانند "کیا" متوقف کند یا امید پرسپولیسی ها باز هم یک تنه بازی را در می آورد.

- میانگین قامت خط دفاعی و دروازه بان النصر 178.2 است. این ویژگی سبب شده پرسپولیسی ها بیش از پیش به گلزنی طارمی 188 سانتیمتری، عباس زاده 190 سانتیمتری و محسن بنگر 191 سانتیمتری امیدوار باشند. نکته مهم آنکه بازیکنی مثل مهدی طارمی روی زمین هم بازیکن خطرناکی است و می تواند با سوپر پاس های خود بازی را به نفع سرخپوشان در آورد.

-النصر یازده گل خود را در نیمه اول به ثمر رسانده و معمولا در این نیمه تیمی دفاعی بوده است. این نکته وقتی امیدوارکننده می شود که بدانیم پرسپولیس بیش از 50 درصد گل های خود را در همان نیمه اول به ثمر رسانده است.

  النصر در این فصل از رقابت های لیگ عربستان موفق شده در مجموع 19 بازی 15 برد، 3 تساوی و یک باخت را کسب کند. تنها شکست این تیم برابر الاهلی و با نتیجه 2 بر یک درحالی رقم خورده که النصر گل اول را در خارج از خانه دریافت کرده است. سایر 2-1 های منجر به پیروزی آن ها درحالی حاصل شده که این تیم گل نخست را به ثمر رسانده است. این نشان می دهد اگر پرسپولیس بتواند گل نخست را به ثمر برساند گام محکمی برای پیروزی برداشته است.

- غیبت دو بازیکن اصلی این تیم یعنی ابراهیم جوشن و خالد الغامدی می تواند ضربه مهلکی به این تیم باشد بویژه آنکه بدانیم بازیکنان جانشین آن ها تا کنون  بیش از یک نیمه برای این تیم به میدان نرفته اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها