کد خبر: ۳۰۱۹۵۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
جام نيوز/کاپيتان پرسپوليس گفت: «مي‌خواستم محکم شوت بزنم وسط دروازه اما در آخرين لحظه جهت پنالتي‌ام را عوض کردم!»
اين روزها محمد نوري در اوج فوتبال خود به سر مي‌برد و توانسته در ليگ قهرمانان آسيا، 2 گل حساس از روي نقطه پنالتي براي تيمش به ثمر برساند.
اظهارات جديد نوري را در ادامه بخوانيد:
* از مهمان‌نوازي ازبک‌ها راضي بوديد؟
- نه، افتضاح بود! هم چهار ساعت ما را در فرودگاه تاشکند معطل کردند و هم در پذيرايي کم گذاشتند و آن روز ما ساعت 6:30 صبح خوابيديم.
* ولي شنيديم دو ساعت در فرودگاه معطل شديد؟
- نه، چهار ساعت معطل شديم! متأسفانه وقتي هم که به ايران مي‌آيند ما مهمان‌نوازترين مردم دنيا مي‌شويم. به نظرم وقتي ازبک‌ها به تهران آمدند بايد درسي به آنها بدهيم که يادشان بماند چگونه بايد با ايران و ايراني برخورد کنند. از مسئولان پرسپوليس مي‌خواهم به هيچ وجه مهمان‌نوازي نکنند!
* بعد از آن بازي خوب مقابل بنيادکار، پيشنهادي از ازبکستان به تو نرسيد؟
- نه، البته مردم توي هتل و بعد از بازي خيلي ما را تحويل گرفته ولي پيشنهادي ندادند. هر چند پيشنهادي هم اگر قرار باشد برسد بعد از اتمام فصل خواهد بود.
* حميد درخشان بعد از ديدار با بنيادکار، بازي‌ات را با ميشل پلاتيني ستاره اسبق فوتبال فرانسه مقايسه کرد. بازي‌هاي پلاتيني را به ياد داري؟
- نه متأسفانه، بازي‌هاي پلاتيني يادم نمي‌آيد اما مي‌دانم اسطوره فوتبال فرانسه و اروپا بود که سه توپ طلاي اروپا را پشت‌سر هم برد.
* در مورد پلاتيني اين مثل وجود داشت که جوري توپ را پاس مي‌دهد که انگار با دست براي هم‌تيمي‌اش پرتاب مي‌کند و ...
- چيزهايي در مورد اين فوتباليست بزرگ شنيدم. از لطف آقاي درخشان هم بي‌نهايت سپاسگزارم.
* شايد نداني ولي پلاتيني ضربات ايستگاهي را بهتر از پنالتي مي‌زد. چرا تو پشت ضربات کاشته پرسپوليس نمي‌ايستي؟
- ما کاشته‌زن‌هاي خوبي مثل گابريل و نوروزي را داريم که بهتر از من ضربه ايستگاهي مي‌زنند. اگر در آينده فرصتي پيش آمد، من هم خواهم زد.
* از بازي در پست هافبک دفاعي ناراضي بودي اما در اين دو بازي آسيايي پرسپوليس فوق‌العاده ظاهر شدي؟
- به شخصه دوست دارم در پست هافبک تهاجمي بازي کنم ولي صلاحديد سرمربي تيم اين است و من هم تابع هستم. همين که پرسپوليس نتيجه گرفته برايم کافي است.
* البته گابريل هم در پست هافبک تهاجمي جواب داده است. اين طور نيست؟
- بله، خيلي فوتباليست باهوش و خوش‌فکري است.
* قبل از بازي با بنيادکار شنيده مي‌شود ازبک‌ها فارسي بلدند و به زبان خودمان فحاشي مي‌کنند. آيا اين اتفاق افتاد؟
- نه، به فارسي فحش ندادند. آنچه بيشتر باعث تعجب من شد امکانات باشگاه بنيادکار بود که در حد باشگاه‌هاي اروپايي به نظر مي‌رسيد. استاديوم آنها را حتي در کشورهاي عربي هم نديده بودم و بسيار شيک و مجهز بود که سبک انگليسي‌ها را داشت. مطمئن باشيد تا دو، سه سال ديگر ازبکستان هم از فوتبال ما جلو خواهد زد.
* محمد نوري معمولاً کم عصباني مي‌شود، چه شد که آن قدر به داور کره‌اي اعتراض کردي و بين دو نيمه کارت زرد گرفتي؟
- يک طرفه قضاوت مي‌کرد. خطاي پنالتي محرز روي عاليشاه را نگرفت و بازيکن حريف را اخراج نکرد. او خيلي روي اعصاب بود و حتي در صحنه پنالتي هم داشت تمرکزم را بر هم مي‌زد.
* وقتي کمي وقفه در زدن ضربه پنالتي افتاد، احتمال داديم ضربه‌ات خراب شود؟
- تمرکزم را به هم ريخت. مي‌خواستم مخالف جهتي که ضربه زدم، پنالتي‌ام را بزنم اما بعد از آن که داور جلو آمد و خواست محل توپ را عوض کنم يک لحظه تصميم گرفتم شوت بزنم، مي‌خواستم پنالتي‌ام را محکم بزنم!
* جداً؟! خيلي جالب است ...
- بله، اما ته دلم گفت عجله نکنم. پشت توپ رفتم و در آخرين لحظه با ديدن جهت پرش گلر بنيادکار تصميم خودم را عوض کردم و آن ضربه را زدم.
* خيلي‌ها تو را بهترين بازيکن ميدان مي‌دانستند اما سوشا مکاني انتخاب شد. ناراحت نشدي؟
- هرگز، سوشا مکاني دوست خوبم است که در اين بازي هم در يکي، دو صحنه دروازه پرسپوليس را نجات داد و اگر گل مي‌خورديم شايد ورق برمي‌گشت و حتي امکان باخت هم وجود داشت. حق او بود بهترين بازيکن زمين شود.
* خيلي‌ها مي‌پرسند چرا محمد نوري وقتي در اوج آمادگي به تيم ملي دعوت نمي‌شود سکوت مي‌کند و ترجيح مي‌دهد اعتراض نکند؟
- بحث تيم ملي جداست. به شخصه اصلاً دوست ندارم دو تيم شکست بخورند. يکي پرسپوليس است و ديگري تيم ملي. حالا چه من دعوت شوم و چه دعوت نشوم. تيم ملي ايران افتخار کشورم است و اعتراض کردن من غير از توليد حاشيه چيزي در بر نخواهد داشت. بايد آن قدر خوب باشم و قوي ظاهر شوم که آقاي کي روش مجبور شود مرا به تيم ملي دعوت کند و تصميم گرفتم با بازي خوب و توي مستطيل سبز خودم را به سرمربي تيم ملي تحميل کنم و نه با مصاحبه کردن و حرف زدن در رسانه‌ها! مطمئن هستم اگر خوب باشم آقاي کي روش مرا هم خواهد ديد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها